Recenze: Dívka na kusy je ženský příběh bez sentimentu, o bolesti a životě bez iluzí

Dívka na kusy je ženský příběh bez sentimentu o bolesti a životě bez růžových brýlí.
Dívka na kusy je ženský příběh bez sentimentu o bolesti a životě bez růžových brýlí.  (Autor: Omega)
3. dubna 2018
08:47

Ne všechny knížky určené mladým dívkám jsou plné romantiky, lásky obklopené vůní květin a úsměvných dívčích fantazií. Některé jsou o bolesti, která pohltí duši a člověk na ni je úplně sám.

Charlotte Davis je na tom zle. V osmnácti letech již přišla skoro o všechny blízké ve svém životě. Ale naučila se zapomínat. Její hluboké jizvy jsou plné bolesti a smutku, ale když zapomenete, naleznete trochu klidu. Nemusíte přemýšlet o otci, o vašem nejlepším příteli, který navždy zmizel, ani o matce, která vám nemá co dát. Každou novou jizvou ztvrdne Charlottino srdce o trochu víc, přesto to stále tolik bolí. Bolí to dost, abyste na to nemysleli, což je někdy jediná cesta, abyste našli cestu zpět od kraje propasti. Tak vydavatel představuje hluboce dojemný portrét dospívající dívky na pokraji ztráty sebe sama a její cestě zpět do života. První próza Kathleen Glasgow je dojemně reálný a upřímný příběh, od kterého se nebudete moci odtrhnout.

Podívejte se na upoutávku knihy:

Video  Dívka na kusy je ženský příběh bez sentimentu o bolesti a životě bez růžových brýlí. • trailer  - Omega

Ano, Dívka na kusy je příběhem o bolesti duše, které se hlavní hrdinka snaží zbavit sebepoškozováním. Nečekejte ale knihu podobnou Ostrým předmětům (Gillian Flynn), ani prvoplánově dojemné vyprávění. V Dívce na kusy se ukrývá mnohem více! Autorka Kathleen Glasgow tvořila tento realistický, místy mrazivý a zároveň citlivý titul devět let. Charlotte v něm svádí nerovný boj s dospíváním, se svým osudem i se sebou samotnou. Otevírá tajuplný dívčí svět z trochu jiné stránky, než jiné knihy kategorie „young adult“. Co všechno ještě musí zvládnout tahle sedmnáctiletá holka?

Dívka na kusy - Kathleen Glasgow

V podstatě se dá říci, že ani starší čtenářky se knize nemusejí vyhýbat. Problémy, a dost podobné, se mohou dotknout v průběhu života každé z nich a vždy je důležité vědět, že na ně nejsou samy. Knize samotné pak prospívá styl vyprávění. Svižný, moderní, v krátce střižených kapitolách. Přímočaře pokračuje ke svému konci, jedním dechem. Donutí k zamyšlení a možná v mnohém otevírá oči. Dívka na kusy je především velmi povedeným debutem, který se čtenář nemusí bát otevřít.

Kathleen Glasgow

Dívka na kusy

nakladatelství Omega, 2018