Automechanik z italského autobusu smrti: Zkrat nastal při řazení! Brzdy měl prý nové
Stojí za tragickou nehodou českého autobusu v Itálii přehřátí brzd nebo něco jiného? Podle šéfa cestovní kanceláře Mayer & Crocus, která zájezd pořádala, se závada objevila ve chvíli, kdy se řidič snažil přeřadit. Brzdy měl prý autobus nové.
Podle majitele cestovky Petra Majera je jeden z pasažérů havarovaného autobusu povoláním automechanik. Ten uvedl, že řidič jel se zařazeným druhým rychlostním stupněm. Při přeřazení na třetí se údajně něco stalo a šofér ztratil nad vozidlem kontrolu. Nakonec ale autobus duchapřítomným manévrem strhl do protisvahu. "Co se přesně stalo, ale nevíme, to zjišťuje policie," řekl Majer.
Někteří cestující prý před nehodou ucítili spáleninu. Jedna z nich popsala, že se vozidlo chovalo podivně více než kilometr před selháním brzd. "My jsme nejprve v zadní části autobusu cítili, že sebou začíná házet. Po dalším kilometru už ty brzdy vůbec nefungovaly. Tou nejvyšší rychlostí jsme se valili dolů těmi zatáčkami. Úplně nekontrolovatelně. Až potom se podařilo řidiči vjet na tu louku," řekla televizi Prima.
Nové brzdy
Kamarádi zemřelého řidiče Karla S. nevěří, že mohly brzdy selhat, nebo dokonce, že by dopustil jejich přehřátí. "Brzdy měl letos nové a byl to profesionál každým coulem," řekl průvodce, který s tímto šoférem odjel řadu zájezdů.
Co nehodu skutečně způsobilo, ukáže až policejní vyšetřování. "O příčině se tady na policejní stanici spekuluje a (policie) ji tuší. Autobus si vzali a aby měli jistotu, potřebují týden," řekla konzulka Jana Karfíková.
Italská média i samotní cestující zatím nadále vyzdvihují manévr, kterým Karel S. zachránil životy, a označují ho za hrdinu. "Ten řidič neměl jinou možnost. Kdyby zajel na jinou stranu, bylo to špatně. Udělal to nejlepší, co mohl," popsal očitý svědek.
Odškodnění
Většina cestujících dorazí zpátky domů v neděli večer. Cestovka jim chce zaslat omluvný dopis a bude s nimi dále v kontaktu. "Lidem zraněným při nehodě okamžitě vrátíme peníze za zájezd a ve spolupráci s pojišťovnou začneme řešit náhradu za újmy na zdraví," řekl Blesk.cz Majer.
Zajímavé je, že se nikdo z odborníků nevyjadřuje k funkčnosti tzv. retarderu - elektromagnetické brzdy. Byla funkční?