Čtvrtek 18. dubna 2024
Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav
Oblačno, déšť 10°C

Automechanik z italského autobusu smrti: Zkrat nastal při řazení! Brzdy měl prý nové

Autor: ČTK ljš - 
6. srpna 2017
13:38

Stojí za tragickou nehodou českého autobusu v Itálii přehřátí brzd nebo něco jiného? Podle šéfa cestovní kanceláře Mayer & Crocus, která zájezd pořádala, se závada objevila ve chvíli, kdy se řidič snažil přeřadit. Brzdy měl prý autobus nové.

Podle majitele cestovky Petra Majera je jeden z pasažérů havarovaného autobusu povoláním automechanik. Ten uvedl, že řidič jel se zařazeným druhým rychlostním stupněm. Při přeřazení na třetí se údajně něco stalo a šofér ztratil nad vozidlem kontrolu. Nakonec ale autobus duchapřítomným manévrem strhl do protisvahu. "Co se přesně stalo, ale nevíme, to zjišťuje policie," řekl Majer.

Někteří cestující prý před nehodou ucítili spáleninu. Jedna z nich popsala, že se vozidlo chovalo podivně více než kilometr před selháním brzd. "My jsme nejprve v zadní části autobusu cítili, že sebou začíná házet. Po dalším kilometru už ty brzdy vůbec nefungovaly. Tou nejvyšší rychlostí jsme se valili dolů těmi zatáčkami. Úplně nekontrolovatelně. Až potom se podařilo řidiči vjet na tu louku," řekla televizi Prima.

Nové brzdy

Kamarádi zemřelého řidiče Karla S. nevěří, že mohly brzdy selhat, nebo dokonce, že by dopustil jejich přehřátí. "Brzdy měl letos nové a byl to profesionál každým coulem," řekl průvodce, který s tímto šoférem odjel řadu zájezdů.

Co nehodu skutečně způsobilo, ukáže až policejní vyšetřování. "O příčině se tady na policejní stanici spekuluje a (policie) ji tuší. Autobus si vzali a aby měli jistotu, potřebují týden," řekla konzulka Jana Karfíková.

Italská média i samotní cestující zatím nadále vyzdvihují manévr, kterým Karel S. zachránil životy, a označují ho za hrdinu. "Ten řidič neměl jinou možnost. Kdyby zajel na jinou stranu, bylo to špatně. Udělal to nejlepší, co mohl," popsal očitý svědek.

Odškodnění

Většina cestujících dorazí zpátky domů v neděli večer. Cestovka jim chce zaslat omluvný dopis a bude s nimi dále v kontaktu. "Lidem zraněným při nehodě okamžitě vrátíme peníze za zájezd a ve spolupráci s pojišťovnou začneme řešit náhradu za újmy na zdraví," řekl Blesk.cz Majer.

 

konas3 ( 7. srpna 2017 10:49 )

Zajímavé je, že se nikdo z odborníků nevyjadřuje k funkčnosti tzv. retarderu - elektromagnetické brzdy. Byla funkční?

pjotri ( 6. srpna 2017 20:01 )

Presne.. A ten blabol s razenim z dvojky na trojku.. Kdyby jel na dvojku, jel by ca 10 - 15km/h (drtiva vetsina rucne razenych i robotizovanych busu, se ROZJIZDI na dvojku, roboty i na trojku. Pri takove svetelne rychlosti to prehrat nemohl. Jinak retarder a motorovka jsou jasny. Mne se nikdy brzdy neprehraly, asi proto, ze brzdim hlavne motorem a retarderem. Vzduchem si prerusovane a zlehka pomaham..

scistko ( 6. srpna 2017 19:58 )

scistko:Ctu tady nazory na havarii autobusu a prilozim svuj nazor. Jsem ridic z povolani od 19 let v 62 let.jsem opostil kamion a 10 let jezdim s auty do 3.5t po EVROPE a rozvazim zbozi ceskych firem,mam najeto 7 milionu km. Za prve jsem si prohledl misto nehody a i kdyby ten autobus byl novy tak kdyz ridic prehral brzdy nemel sanci zastavit.Usek trasy pred nehodou je z kopce do kopce a tam prehral brzdy.Kdyz cestujici rikaji ze do kabiny sel kour a neco se delo vzadu 1km pred havarii proc ridic nezastavil a jel dal a to tam sedel automechanik jako cestujici.Co se tyka tech.stavu autobusu tak se nedivim ze minuly tyden u STUTGARDU ZAKAZALY DALSI JIZDU AUTOBUSU PRO SPATNY TECH,STAV. Jako ridic CSAD TIR se vozidlo pokazde zahranicni ceste davalo na prohlidku do dilny a byly po urcitycH km prohlidky A-B.Dnesni podnikatele maji dojem ze maji zhranicni auta a ne LIAZY a neni nic potreba delat a potom to tak vypada.Jezdil jsem14 let trasu Frenstat Bergen v NORSKU a tam jsou opravdu kopce ale brzdy jsem nikdy neprehral a celkova vaha kamionu 42tun.Pod kopci stavala policie a merila teplotu brzdovych bubnu a prekrocils limit tak stals az teplota klesla,nikdy jsem nestal. To je jen muj nazor.

gizela.kulenova ( 6. srpna 2017 17:54 )

 Dneska může řídit autobus každé jelito a pak to podle toho vypadá.

naidka ( 6. srpna 2017 17:36 )

Hofík už dlouho nepsal, asi tady jeho intelektu nestačíme.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa
Osoby v pátrání