Z celkového počtu je 6 vozidel určených pro dopravní policisty. Jedná se o typ stávajících mikrobusů ke zpracování dopravních nehod, kdy dopravní policisté vyjíždějí přímo na místa dopravních nehod. Vozidla jim zajišťují v podstatě mobilní kancelář, kde celou událost ve všech souvislostech zadokumentují přímo na místě. Šest původních vozidel bude z provozu staženo a budou nahrazena v rámci celého krajského ředitelství novými.

Zbývajících 5 vozidel je určených pro speciální pořádkovou jednotku krajského ředitelství. Jedná se o nový typ vozidel, kdy 2 vozidla jsou v civilním provedení a 3 v policejním provedení (tato mají kromě jiného i venkovní speciální úpravu, tzv. drátěný program). Vozidla jsou určena pro výkon policistů jednotky, zejména k nasazení při pátracích akcích často v méně dostupných terénech, při živelných a obdobných událostech a policisté je budou samozřejmě využívat k plnění služebních úkolů v souvislosti s pořádáním všech typů hromadných akcí.

Představme si jednotlivá vozidla blíže.

Mikrobus Volkswagen Transporter ke zpracování dopravních nehod (6 kusů – 3 ks 4×2 + 3 ks 4×4) * maximální rychlost 173 km/h * 6 stupňová převodovka * pohon přední nápravy u 4×2, pohon přední nápravy s automatickým přepínáním na 4×4 * 5 míst k sezení * polepy vozidla v policejním provedení * pracovní prostor (kancelář): pracovní stůl, systém osvětlení, rozvody pro notebook, USB rozvody pro připojení na externí zařízení, nábytková vestavba k umístění kancelářských potřeb a prostředků, záložní akumulátorová baterie

Mikrobus Volkswagen Transporter Kombi 2.0 TDi v civilním provedení 4×4 (2 kusy) * maximální rychlost 170 km/h * 6 stupňová převodovka * pohon přední nebo zadní nápravy, možný i stálý pohon 4×4 * 9 míst k sezení * spodní zesílený kovový kryt motoru a převodovky * spodní ochranný kryt motoru

Mikrobus Volkswagen Transporter Kombi v policejním provedení 4×4 (3 kusy) * maximální rychlost 170 km/h * 6 stupňová převodovka * pohon 4×4 (pohon přední nápravy automatickým přepínáním na 4×4) * 8 míst k sezení * spodní zesílený kovový kryt motoru a převodovky * podvozek přizpůsobený pro jízdu v terénu (lesní a polní cesty) * speciální výbava: - drátěný program (mříže čelního skla a předních bočních oken, ochranná mříž VRZ a předních světlometů), s možností jednoduché montáže a demontáže - hledací přenosný světlomet

por. Mgr. Soňa Štětínská tisková mluvčí PČR FOTO: PČR