Válek do podpory očkování proti covidu nasadil i Čtvrtníčka. Kampaň vyjde na 50 milionů

Autor: ČTK - 
6. října 2022
15:06

Očkování je ochranou před těžkým průběhem a úmrtím na covid-19, zdůrazňuje ministerstvo zdravotnictví v nové kampani Očkujeme se pro život beze strachu, která bude v médiích. Jednou z jejích tváří je herec Petr Čtvrtníček, který musel být kvůli nákaze koronavirem hospitalizován. Vlna nových případů, jejichž počet začal v ČR znovu stoupat v září, bude podle ministra zdravotnictví Vlastimila Válka (TOP 09) pravděpodobně gradovat na přelomu listopadu a prosince a pokračovat až do ledna. Lidé, zejména starší 60 let, by se podle něj měli před touto vlnou přeočkovat.

„Řada odborníků se domnívá, že omikron bude finální mutace. Budeme pak pravděpodobně řešit covid podobně jako chřipku. A pravděpodobně se objeví i společné vakcíny,“ řekl Válek. Česko na ně má podle něj vyhrazenou miliardu korun, očekává se, že minimálně ty od firmy Moderna budou dostupné příští rok. Proti chřipce je nutné se očkovat každoročně, protože vakcína chrání řádově měsíce a mění se její složení.

Pokud koronavirus nebude mutovat negativním směrem, který by vyžadoval opakovat očkování jak na jaře, tak na podzim, bude podle Válka pravděpodobné přeočkování jednou ročně na podzim. „Přeočkování by mělo všechny chránit minimálně devět měsíců,“ dodal ministr.

Specifikem omikronu je podle něj také vysoká nakažlivost, která vede i k tomu, že rouška a respirátor chrání méně než u dřívějších variant viru. Přesto ale ministr doporučuje jejich nošení například ve zdravotnických zařízeních nejen kvůli covidu, ale i kvůli chřipce a dalším respiračním nákazám. Nemocnicím a lůžkovým sociálním zařízením je doporučil, další opatření ale nechystá. „Žádný další krok není racionální, není smysluplný a není rozumný,“ dodal.

V mediální kampani, jež byla dnes představena, chce ministerstvo podle Válka ukazovat konkrétní lidské příběhy, které koronavirus ovlivnil. „Virus pořád zbytečně zabíjí naše spoluobčany. Každý den jsou tu lidi, kteří zbytečně zemřou,“ uvedl Válek. Zkušenost s hospitalizací kvůli nákaze koronavirem má i Čtvrtníček, jenž je tváří kampaně.

„Nejsem odborník, ale měl jsem takový středně těžký průběh. Bylo to ještě předtím, než byly k dispozici vakcíny. Měsíc nato ve stejné nemocnici umřel můj táta. Kdyby vakcína byla, mohl tady ještě být,“ řekl novinářům.

Kampaň připravila agentura McCANN Prague a nákup mediálního prostoru zajišťuje agentura Remmark. Podle mluvčího ministerstva Ondřeje Jakoba vyšla na zhruba 50 milionů korun, z čehož 30 milionů stál nákup mediálního prostoru v televizích a rádiích, inzerátů a plakátovacích ploch. Zhruba 1,5 milionu korun pak dostala agentura za návrh kampaně.

Video  Epicentrum: Infektolog Milan Trojánek o covidu, neštovicích i antibiotikách  - Pavlína Horáková
Video se připravuje ...

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa