Úbytek zákazníků, nižší tržby. Je to smutné, říkají provozovatelé služeb

Autor: ČTK - 
22. listopadu 2021
15:26

Provozovatelé služeb sledovali odliv zákazníků až o 30 procent ještě před zpřísněním opatření. Lidé kvůli zhoršení epidemické situace znovu začali častěji pracovat z domu, nechodí tak často do společnosti, někteří také začali šetřit. Plánované kompenzace podle některých podnikatelů nejsou ani tentokrát dobře nastavené. Vyplývá to z pondělní ankety ČTK mezi provozovateli služeb.

Holičství Gentlemen Brothers evidují podle jednatele společnosti Petra Kucka úbytek zákazníků poslední tři týdny, pokles činí 20 až 30 procent. Důvodem je podle něho kromě práce z domu a odvolaných společenských akcí i zrušení hrazených preventivních testů na koronavirus z veřejného zdravotního pojištění.

V Gengtlemen Brothers podle Kucka nezdražovali, protože už nyní jsou mezi konkurencí drazí. Přiznal ale, že vzhledem k rostoucím cenám vstupních nákladů by zvýšit ceny potřebovali. Zatím to ale neplánují. Zákazníci holičství jsou podle Kucka většinou ze střední a vyšší třídy, nemyslí si, že by od návštěv upouštěli z důvodu vlastních úspor.

Snížení tržeb okamžitě zaznamenalo i pražské kadeřnické studio Ten pocit. „Obvolat a zjistit u všech klientek, zda jsou očkované a zda můžeme s termíny počítat, je časově náročné a bohužel jsme na to opět neměli dost času. Vláda slibovala, že žádné plošné uzávěry nebudou, nyní se o tom znovu spekuluje. Je to smutné, že jsme opět, kde jsme byli se stejně laxní nekomunikací a jakýmkoli plánem,“ uvedl za studio Milan Straka. Doplnil, že očekává další propad tržeb, neočkovaných klientek je podle něj totiž nezanedbatelný počet.

Úbytek zákazníků

V pražském studiu LUQY zaměřeném na péči o tělo podle jeho majitelky mají v poslední době málo nových zákazníků. Na vině jsou podle ní vládní omezení a zdražování, přestože v LUQY k němu dosud nepřikročili. „Je vidět značný úbytek zákazníků. Nejdřív kvůli uzavírkám a opatřením omezili služby nedobrovolně, nyní už pozorujeme i to, že musí šetřit,“ řekla. Co se týká nových nařízení, zákazníky na ně upozorňují při objednání, většina lidí je podle ní očkovaná.

Do sítě saunových světů Saunia chodí podle provozního ředitele firmy Jaroslava Zonygy zhruba o 30 procent lidí méně, než kdyby protiepidemická opatření neplatila. Saunia, dokud to bylo možné, nabízela zákazníkům provedení antigenního testu na místě pomocí samotestovací sady za 50 korun. Této možnosti podle Zonygy využívalo asi pět procent příchozích.

S propadem návštěvnosti v důsledku zrušení uznávání testů na koronavirus počítá také aquapark Aquapalace Praha v Čestlicích, řekla ČTK jeho generální ředitelka Vladana Horáková. Zde návštěvníkům poskytovali antigenní testy zdarma.

Nová opatření

Do služeb, ale ani na hromadné kulturní či sportovní akce se ode dneška nedostanou až na výjimky neočkovaní lidé. Vláda by dnes v podvečer měla projednat náhrady pro podnikatele. Podle ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (ANO) se počítá s obnovením programů COVID 2021, COVID Nepokryté náklady a kompenzačního bonusu. U všech by měl být vstupní podmínkou pokles obratu o 30 procent proti roku 2019.

Chystané náhrady podle Kucka nejsou dobře nastavené, pokud se mají srovnávat tržby z letošního roku a stejným obdobím před dvěma lety. Zvlášť holičství se podle něj velmi rozvíjejí, pokud tedy otevřela nové pobočky, dosáhnou logicky vyšších tržeb, přestože kvůli protiepidemickým opatřením mají ztráty, dodal.

Video  Tisková konference po jednání vlády. (19.11.2021)  - ČTK/Blesk
Video se připravuje ...

kralovna-vsech-mori ( 22. listopadu 2021 16:15 )

Se nedivte když chcete za bramborák 150 koun a za ostříhání malého kluka 200 korun. Jste se pos-rali, ne? A když budete takhle vy slavné služby pokračovat tak se na vás vykálíme úplně.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa