Online služby hledají, jak platit bezkontaktně, MALL Pay pomáhá s implementací odložené platby
Zásilku položit přede dveře, se zákazníkem se bavit s několikametrovým odstupem anebo dokonce po telefonu. A hlavně nepřijímat hotovost ani platby kartou přes terminál. Stále více rozvozů a online služeb, na které spoléhají tisícovky uzavřených restaurací a jídelen, řeší, jakým způsobem kvůli zpřísněným podmínkám rozvozu nahradit kontaktní způsoby plateb. Tedy takové, u kterých je potřeba, aby se věc z bytu zákazníka dostala do kontaktu s kurýrem nebo jeho zařízením. Pokud zákazníci nezaplatili dopředu, často vzniká dilema – buď musí zákazník zboží následně doplatit převodem z účtu nebo nedojde k jeho předání. E-shopům a online službám se tak komplikuje již složitá situace a stále častěji hledají řešení. Čekat na peníze totiž může znamenat problém pro cash-flow – stejně jako neprodávat.
Jedním z nich je zavedení takzvané odložené platby. Ta umožňuje okamžitý nákup s tím, že platební metodu si následně zvolí zákazník sám. E-shop své peníze přitom dostane stejně rychle, jako kdyby zaplatili platební kartou. Startup MALL Pay, který celý systém odložené platby e-shopům nabízí a implementuje, již registruje desítky zájemců, kteří žádají expresní implementaci. Nejčastěji se jedná o služby, které vozí potraviny nebo hotové jídlo. Právě pro ně je totiž v současné situaci klíčové obsluhovat domácnosti, které nemají šanci, jak jinak si zásobování zajistit.
Podle MALL Pay se navíc nejedná pouze o velké služby, často musí podobnou situaci řešit i malí, lokální hráči. Pro tisícovky uzavřených restaurací, jídelen, bister nebo fastfoodů bude v následujících týdnech dobře fungující rozvoz hlavním zdrojem příjmů. A i z toho důvodu je pro ně klíčové hlídat v dané situaci cash-flow – čekat na peníze od zákazníka několik dní, než dorazí převodem, jim často ztěžuje zásobování a nákup nových surovin.
Své o tom ví třeba služba Padim.cz, která rozváží jídlo z restaurací ve Zlínském kraji. Té MALL Pay implementoval odloženou platbu v posledních dnech.
„Ne každý zákazník je ochoten platit za jídlo v předstihu, standardem je naopak platba až po bezproblémovém doručení. Od chvíle, kdy nepřijímáme z preventivních důvodů hotovost, jsme potřebovali najít náhradní řešení. Odložená platba, která umožní zákazníkovi využít rozvážku a zaplatit následně libovolnou platební metodou včetně převodu z účtu, je v dané situaci ideální řešení," zmiňuje Leona Kučerová, mluvčí Padim.cz.
Obchodník díky odložené platbě dostane peníze stejně rychle, jako při karetní transakci. Stejný je také poplatek za tuto platební metodu – podle dohody se jedná o částku kolem 1 %. Služba nyní zrychlila implementaci tak, aby ji rozvozy mohly začít využívat do pár dnů.
„Snažíme se nyní zrychlit co nejrychleji implementaci, velkou výhodou je možnost jednoduché aktivace, pokud obchodník používá platební bránu ČSOB. Doufáme, že alespoň tímto způsobem dokážeme všem službám, co pomáhají domácnostem, to co nejvíce ulehčit," zmiňuje Adam Kolesa, CEO MALL Pay. „Jasně se ukazuje univerzálnost odložené platby. Zejména ve chvíli, kdy online začínají nakupovat i lidé, pro které to není běžné.”
O MALL Pay
MALL Pay (MallPay s.r.o.) je společný e-commerce fintech skupiny MALL Group (MALL Group a. s.) a ČSOB (Československá obchodní banka, a. s.), který umožňuje bezplatně odložit splatnost nákupů na e-shopech. Umožňuje zcela oddělit výběr platební metody od samotného nákupu a za zboží zaplatit teprve ve chvíli, kdy se zákazník rozhodne, že si ho ponechá. Takzvaná „odloženka" bývá považována za nejrychleji rostoucí platební metodu současnosti, a to především kvůli oboustranné výhodnosti pro zákazníka i e-shop jako takový. Ten, na rozdíl třeba od dobírky nebo placení zboží při převzetí, totiž dostává své peníze takřka okamžitě.
Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.