Vodafonu kolabuje síť, lidé se nemohou dovolat. Kvůli omezení pohybu a koronaviru?

Aktualizováno -
16. března 2020
13:37
Autor: Mii - 
16. března 2020
12:45

Do perné situace se v pondělní dopoledne dostaly statisíce Čechů. Mají problémy se kamkoliv dovolat, jelikož síť telefonního operátora Vodafone nestíhá a je přetížená. Stav nejspíš souvisí s omezením pohybu, lidé se snaží komunikovat s ostatními, a jelikož nemohou vyrazit osobně, tak volají. Sítě operátorů O2 a T-Mobile zažívají rovněž větší nápor, ale výpadky nezaznamenaly.

„Člověk potřebuje obvolat doktory, už kvůli dětem. A nikam se nedovolá. Tak vám pěkně děkujeme za přidělání starostí,“ stěžuje si například zákaznice společnosti Vodafone Barbora. Podobně naštvaná je zákaznice Zdeňka. „A já tady div nevyhodila telefon z okna… nemůže se dovolat zákazníkům. Celkem problém v už tak těžké situaci,“ napsala.

Zákazník Martin upozorňuje, že operátor se na současnou situaci měl lépe připravit. „Dnešní výpadky se daly očekávat. Většina lidí je doma, telefonuje, datuje. Je to ještě větší nápor Vánoc a Silvestra,“ konstatoval.

Vodafone na facebooku uznal, že problémy zažívá a všem se omluvil. „Vážení zákazníci, s ohledem na aktuálně velmi vysoký provoz v mobilních sítích může docházet k potížím s propojováním hovorů, a to zejména při volání mezi sítěmi,“ informovala společnost. Podle svých slov pracuje na tom, aby vše co nejrychleji opravila. „Spolu s ostatními mobilními operátory se snažíme situaci co nejdříve vyřešit. Prosíme vás o trpělivost a děkujeme za pochopení,“ dodala.

Chvilkové problémy zaznamenal i T-Mobile

Konkurenční operátor O2 nic podobného neřeší, byť větší nápor se nevyhnul ani jemu. „Žádné výpadky neregistrujeme, přestože jsme v uplynulých dnech zaznamenali zvýšený provoz v mobilní i fixní síti. Ten však nemá vliv na funkčnost našich služeb,“ uvedla pro Blesk Zprávy mluvčí O2 Lucie Jungmannová.

Podobné je to u třetího telekomunikačního giganta, společnosti T-Mobile. I tento operátor zaznamel větší nápor, během dopoledne s mírnými problémy. „Dnes dopoledne se výrazně zvedl hlasový provoz v mobilní síti a v době 9 – 11 jsme zaznamenali kapacitní problémy, ale teď už je vše v pořádku,“ popsal Blesk Zprávám Jiří Janeček z PR oddělení T-Mobile. 

„Zároveň jsme zaznamenali nedostatečnou kapacitu pro propojování hovorů do a ze sítě Vodafonu. Na navýšení kapacity obě strany intenzivně pracují. Kapacita v rámci provozu se sítí O2 je dostatečná,“ dodal Janeček.

Video  Co byste měli vědět o koronaviru: Jak se co nejvíc uchránit?  - Ministerstvo zdravotnictví
Video se připravuje ...

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa