Nesetkal se dárek s nadšením? Do poloviny ledna máte šanci ho vrátit

Řada obchodníků umožní vracení nevhodných dárků do půlky ledna.  (Autor: Profimedia.cz)
Autor: ČTK - 
26. prosince 2015
09:00

Nevhodné vánoční dárky je možné vrátit u většiny velkých obchodníků většinou až do poloviny ledna, výhodnější podmínky nabízejí e-shopy. Vrácené zboží musí být nepoužité, v původním stavu a v originálním balení. Možnost vrátit zboží se nevztahuje například na produkty osobní hygieny.

V e-shopu Mall.cz bude možné vracet nechtěné dárky zakoupené od 1. listopadu do 24. prosince až do 15. ledna. Prodejny s elektronikou Datart umožňují vracení nevhodných nebo stejných dárků od 26. prosince do 2. ledna. „Ihned v prodejně vyměníme nevhodný dárek za jiné zboží, dárkovou kartu či vrátíme peníze. Tato služba platí pro nákupy realizované od 1. do 24. prosince,“ uvedla Iva Pavlousková z Datartu.

„Veškeré nerozbalené zboží zakoupené v období od 2. listopadu do 24. prosince mohou zákazníci CZC.cz bezplatně vrátit do 15. ledna. Pokud je zboží rozbalené nebo došlo k poškození jeho obalu, mohou standardně využít zákonem stanovené čtrnáctidenní lhůty,“ uvedl mluvčí Martin Rippl. Prodejny s elektronikou Electro World umožní vracet dárky, které se u obdarovaných nesetkaly s úspěchem, do půlky ledna.

Hygienické i morální důvody

V obchodech Albert lze nevyhovující vánoční dárky z nepotravinového sortimentu vrátit do 14 dnů od jejich zakoupení bez udání důvodu. Zboží musí být navráceno v místě nákupu v nepoškozeném a originálním balení, doložené účtenkou. Vrácení zboží se ale nevztahuje na produkty, které není možné vrátit z hygienických nebo morálních důvodů. „Do této kategorie patří například spodní prádlo, holicí či depilační strojky, dálniční známky, SIM karty, knihy, CD nebo DVD nosiče a další,“ uvedl mluvčí Jiří Mareček.

Tesco umožňuje vracení zboží po Vánocích do deseti dnů od koupi. Zákazníci mohou při dodržení stanovených podmínek dárky vrátit či vyměnit v kterémkoliv obchodě řetězce. Mezi základní podmínky patří, aby zboží bylo nenošené, nepoškozené a v původním obalu. U oblečení a obuvi musí mít zboží visačku.

Alza.cz má službu vracení nevhodných dárků do dvou měsíců zpoplatněnou. V případě, že si zákazník svůj nákup rozmyslí do 14 dnů, může využít svého práva na odstoupení od smlouvy. „Během povánočního období se budeme snažit vyjít našim zákazníkům s vracením nevhodných dárků maximálně vstříc, a budeme tolerantní, i když se o pár dnů zpozdí. Zboží však v takovém případě musí být nerozbalené a nepoužité,“ uvedla mluvčí Šárka Jakoubková.

zlymikes ( 26. prosince 2015 10:54 )

Z poradny SOS I. Dárek byl zakoupen v běžném obchodě nebo u pevného stánku na trhu. Výměna nebo vrácení zboží nenařizuje žádný zákon. Je to jen a pouze dobrá vůle prodejce. Je nutné, zejména u nákupu ve stánku, si pro takovou možnost vzít a uschovat doklad o prodeji /paragon/. Možnost výměny či vrácení bychom neměli odkládat. Začátkem února se s námi asi již nikdo bavit nebude. 1. Market – tam zpravidla není výměna či vrácení nevhodného dárku problém. Stačí nám paragon, původní nepoškozený obal a nepoužívané a námi nepoškozené zboží. 2. Běžná /kamenná/ prodejna nebo pevný stánek na trhu a) – prodejce má /měl/ u pokladny nebo na jiném viditelném místě zřetelnou vývěsku, na které takovou možnost veřejně oznamoval nebo nám takovou svoji ochotu poznamenal do paragonu. Pak se jedná z jeho strany o příslib a pro jednání o výměně či vrácení by měly být postačující podmínky uvedené v bodě 1 popř. upřesněné vývěskou. b) Obchodník žádnou takovou možnost písemně nepřislíbil, popř. prodavač možnost výměny či vrácení připustil ústním slibem. V tomto případě výsledek jednání záleží jen na ochotě prodávajícího, který si může dávat další podmínky a na Vašich vyjednávacích schopnostech. II. Dárek byl koupen mimo obvyklá místa k obchodování- kupujícímu nebyl dán potřebný čas si nákup rozmyslet, věc si prohlédnout nebo vyzkoušet. Ve všech těchto případech můžeme koupenou věc do 14 ti dnů vrátit a požádat o výměnu nebo od kupní smlouvy odstoupit. Taková místa jsou: 1. Mobilní stánek na chodbě /obchodu, nádraží a pod/ , koupě na ulici, doma mezi dveřmi od podomních prodejců, na základě nabídly po telefonu a ve většině případů na předváděcích akcích. Podmínkou je vědět od koho jsme vůbec nakoupili, mít doklad nebo alespoň svědka, nejlépe dva. Zkušenost říká, že v 99% případů neuspějete. Proto také takové nakupování nedoporučujeme. 2. Internetový obchod cožý je výše uvedený článek -– dnes již zažitý způsob nakupování ,vrácení či výměny koupeného. Většina int

Zobrazit celou diskusi
Další videa
Články odjinud