19. července 1989: Náhradní díly sváží taxíky
Jízdní kolo Favorit bylo vrcholem cyklistického luxusu. Jeho rokycanský výrobce se proto »pochlapil« a pro rok 1989 se rozhodl vyrobit o čtyři tisíce kol více, než určil plán. Mělo to ale malou chybu – kola nebylo z čeho vyrábět.
Podle plánu měli v rokycanském Favoritu vyrobit 68 tisíc kol, ale přišel nový ředitel, postavil dělníky »do latě« a rozhodl se dodat do prodejen rovnou 72 tisíc kol.
„Začali jsme napravovat chyby v řízení a obnovovat pracovní kázeň a rytmus,“ informoval před dvaceti lety ředitel závodu Jan Hošek. Jenže jen ukáznění pracovníci na překračování plánu nestačí...
„Máme 120 dodavatelů, dvacet z nich je problémových. Například první materiál na převodníky přišel v červnu, trubky v dubnu. Vypadávají i dodávky ze zemí RVHP – přesmykače z Polska, dynama z NDR,“ vypočítával potíže komunistického systému hospodářství Hošek. Sám ale přistoupil k inovačnímu postupu. „Zaměstnáváme trvale pět taxíků, které svážejí nezbytné součástky. I tak je situace napjatá, někdy máme zásoby jen na 15 minut výroby,“ upřesnil Hošek. To byl nápad! Taxikáři jako zachránci socialistického zásobování!
Zítra: Meruňkáři rejžují na Pražácích
ano, mas pravdu, "zohnat" favorit bol problem, ale nakoniec ho zohnal kazdy, kto ho chcel, ja som som nim bol obdarovany jedny vianoce. Je pravda, ze aj na tu dobu bol relativne drahy, ale podla mna bol aj kvalitny. Co z toho, ze dnes si v ktoromkolvek hyper a super a neviem co markete kupite nejaky bicykel, ked jeho kvalita je uboha?