18. únor 1989: Favority na příděl

Na den přesně před dvaceti lety to vypuklo. Pražské 'obchoďáky', mototechny a značkové prodejny mladoboleslavské Škody začaly přijímat objednávky na Škodu Favorit.
V nedostatkovém komunistickém státě byl o nová auta tak obrovský zájem, že během jediného dne byly zamluveny všechny vozy, které se měly v roce 1989 vyrobit. "Například v Mototechně v Osikové ulici na Praze 3 byly přijaty záznamy na všech 1476 přidělených vozů, stejně jako v obchodních domech Bílá Labuť na 180 a Máj na 80 automobilů," psala agentura ČTK.
Lidé neváhali a v chladném únoru stáli trpělivě ve frontách už den předem! V Brně-Lesné bylo čtyři hodiny před půlnocí přes 1200 zájemců. Někteří z nich si posteskli, že samotná prodejna nereagovala pružně na předpokládaný zájem. Tržba její kantýny by v případě nočního provozu zaznamenala rekordní výši. Ti šťastní, na které přišla řada, byli pečlivě zapsáni a nezbývalo jim než čekat. V momentě, kdy se 'favouš' vyrobil, dostal zájemce výzvu ke koupi. Na příslušné prodejně zaplatil zhruba 85 tisíc korun, tolik tehdy favorit stál, a pak ho čekaly už jen obdivné pohledy sousedů.
Zítra čtěte:
Málo bytů? Přepočítáme je!
Na svoji dobu byla tato auta vynikající a jezdí se s nima dodnes - sám vlastním přesně takový, jako je na obrázku a je stále v pohodě. Navíc mu dělal fasádu italský designér / jméno už nevím /, který dělal design i na lamborgini a na Tatru 613. Dneska jsou i dražší a jsou to stejný křápy. Stačí s tím jezdit jako člověk a ne jako dneska mladí, že to má moc koní a za volantem vola.