4. únor 1989: Favorit? Trhák roku!

Byla to velká sláva! V předvečer zahájení mezinárodního autosalonu v Amsterodamu jsme předvedli nový československý vůz, Škodu Favorit!
Novinkou se mohli zájemci povozit a 'dokonalé ' tvary karoserie hned na místě pochválit i přítomnému italskému designérovi Nucciu Bertonemu. Světový lesk celé události dávaly i lepé dívky, které publiku předvedly i další vývozní artikly socialistického Československa - bižuterii a oděvy.
Nicméně favoritem byl favorit a tehdejší tisk napsal: "Všichni zahraniční prodejci škodovek vyslovili jediné společné přání, aby mohli ještě v tomto čtvrtletí zahájit ve svých zemích předváděcí akce a prodej nových československých vozů".
Na nápor objednávek se tak připravil i podnik Fezko Strakonice, který měl za úkol dodat 3,5 milionu metrů potahových látek právě do favoritů. O tom se teď mladoboleslavské Škodovce bohužel může jen zdát...
Zítra čtěte: Soutěží k vyšší výkonnosti
Výzva čtenářům
Na tvorbě seriálu se můžete podílet i vy. Pokud máte nějaké zajímavé fotografie či dokumenty z událostí roku 1989, rádi je v seriálu uveřejníme. Posílat je můžete na adresu tip@blesk.cz.
Nono, nebudeme zase nasazovat růžový brejle. Rádio určitě standard nebylo, zástěrky už dnes nemusí podle předpisů být, proto se nemontují a gumová podložka, to snad ani není třeba komentovat. Naopak je potřeba si říct, že kromě téhle super výbavy se nedalo už pořídit prakticky vůbec nic navíc. Různý akčni modely přišly až po zařazení do koncernu a i tak to byl žebráček co se týče výbavy. Nicméně to, že koncern VW má naprosto tragický systém, kdy se za všechno připlácí je pravda.