LPG je nejrozšířenější alternativou k benzinu či dieselu. Do statistik registrovaných nových aut se však nepromítá, protože většina zákazníků se k němu uchyluje po koupi automobilu, z obavy o ztrátu záruky často až po jejím skončení. LPG vozy provozované v ČR jsou tedy z převážné míry dodatečné přestavby. V případě dodatečné montáže přímé náklady zahrnují kromě samotné instalace také každoroční revize a o něco vyšší částky při technické kontrole a měření emisí. Také spotřeba u většiny automobilů vzroste, zpravidla o 1– 2 l na 100 km. Ušetřené peníze při provozu ale uživatele často přesvědčí o výhodách tohoto řešení.

Výhodou LPG je zejména hustá síť čerpacích stanic. Cena 1 litru paliva je přitom poloviční oproti 1 litru běžného Naturalu 95. Podpora státu při využívání firemních LPG vozidel (stejně jako u CNG a E85) spočívá v osvobození od silniční daně. O LPG pohonu lze uvažovat při provozování firemních vozidel se zážehovými motory, která mají vyšší spotřebu a velký roční nájezd. Při porovnávání výhodnosti dodatečné montáže LPG lze počítat s průměrnou cenou LPG 14,40 Kč/l. a s cenou dodatečné přestavby od 20 do 35 tis. Kč. Její výši ovlivňuje zejména typ motoru a výrobce LPG systému. Základním pravidlem je svěřit dodatečnou montáž zkušenému autoservisu, který zajistí správné nastavení a kalibraci systému. Automobily na LPG musí podstupovat také již zmíněnou každoroční revizi, jejíž cena je do 500 Kč.

Autor: TipCars

CNG (compressed natural gas) je zkratka pro stlačený zemní plyn, což je v podstatě metan. Zemní plyn je často z neznalosti zaměňován za LPG, což je směs plynů - propanu a butanu s jinými vlastnostmi. CNG automobily se vyrábějí přímo v automobilkách, vůz má stejnou užitnou hodnotu jako benzinový či naftový. Pokud konstruktéři motorů využijí vysokého oktanového čísla 130, potom je přínos vozů co do spotřeby, dojezdu, emisí velmi vysoký. Provozem na zemní plyn se do ovzduší vypouští až o 25 % méně CO2 než v případě benzinu, ve srovnání s naftou o 95 % méně oxidů dusíku, a téměř žádný jemný prach.

Autor: TipCars

I když má CNG řadu výhod, zatím v ČR příliš rozšířené není. Ani dle statistik Svazu dovozců automobilů to nevypadá, že by byla alternativní paliva pro české zákazníky zajímavá. Pro nedostatečné prodeje řada importérů stáhla nabízené modely na zemní plyn z prodeje  - samozřejmě také díky vysokým nákladům na servisní zázemí, vyškolený personál, náhradní díly, atd.... Firemní zákazníci často zjistí, že vůz s tímto pohonem se na tříletý operativní leasing nevyplatí, protože se zvýšená investice do nákupu vozu (40-90 tis více u CNG) začíná vyplácet právě až po třech a více letech. Samozřejmě stejně jako u LPG lze i zde provést přestavbu u staršího vozu. Ceny za dodatečnou montáž se pohybují od 25 do 60 tis. Kč v závislosti na typu vstřikování a druhu motoru. Ve většině případů se montuje jedna válcová nádrž na CNG o objemu 50 l, pokud si budete přát, můžete jich mít ve voze i více, každá další nádrž ale stojí 10-15 tis. Kč. Pokud však pomineme vyšší vstupní náklady, je CNG o 50 % levnější než benzín, oproti naftě je zde pak úspora cca 35%. Cenový rozdíl je dán stabilizací spotřební daně na CNG ve výši 0 Kč pro rok 2011 s postupným nárůstem na 3,4 Kč v roce 2020 (pro porovnání z litru benzinu si dnes stát účtuje téměř 13 Kč). Dále jsou vozy na CNG zcela osvobozeny od silniční daně. Pro rozvoj CNG  jako paliva budoucnosti je podstatné, že plynárenské společnosti působící v ČR se zavázaly do roku 2020  zprovoznit  100 veřejných plnicích stanic CNG  podél hlavních silničních tranzitních tahů přes Českou republiku. I v současnosti lze ale zaznamenat třicetiprocentní meziroční nárůst spotřeby CNG v ČR. Cena za 1m 3 CNG je 17-18 Kč. Toto množství odpovídá jednomu litru benzinu. Udává se ale i cena za 1 kg CNG, což je 24-25 Kč. Toto množství odpovídá 1,4m 3 CNG.

Nabídka automobilů na LPG