Svět českého marketingu zasáhla smutná zpráva, zemřel tvůrce populárních reklam Vilém Rubeš, informaci přinesl Deník N. Rubeš zemřel v šedesáti letech po těžké nemoci, jejíž průběh popisoval na svých sociálních sítích.
Novinář Filip Rožánek na svém profilu na X připomněl jeho známou reklamní kampaň pro minerální vodu Korunní z let 2003 a 2004. Marketingový expert Jakub Horák zase jeho devadesátkovou kampaň pro Telecom se sloganem: „Minulost už nezměníme, teď měníme zítřek.“ „Zemřel Vilém Rubeš, autor této skvělé devadesátkové kampaně pro Český Telecom, můj kamarád a legendární postava české reklamy. Sbohem Bigvilik, byl jsi dobrej,“ napsal Jakub Horák na svůj Facebook.
Rozsáhlý zásah v Roztokách: Student s meningitidou je ve vážném stavu, v nemocnici skončily i tři jeho …

Černobílou vzpomínkovou fotku přidal na své sítě i Josef Kokta. „Nechť je ti zem lehká, Viléme!“ napsal Kokta. Podobně na smutnou zprávu reagoval také režisér Dan Svátek. Sám Rubeš byl na sítích také aktivní, ještě v neděli si posteskl, že za týden strávený v posteli zhubnul 4 kila. „Tím jsem překročil hodnotu, kterou jsem už někdy měl. V roce 1989,“ vtipkoval.
Pod jeho příspěvky se od pondělního večera sešly stovky kondolenčních komentářů. Objevilo se mezi nimi i vyjádření ministra Mariana Jurečky: „Děkuji za několik srdečných setkání u piva i v Jílovém, za zajímavé postřehy, díky za glosy na sítích i mimo ně.“
Deníku N potvrdila informaci o Rubešově úmrtí Natálie Hrozinková, sestra zesnulé Rubešovy partnerky Báry Rektorové, známe též pod přezdívkou Sushiqueen. Královna sushi v Jílovém u Prahy před 6 lety podlehla zákeřné rakovině, o které s nadhledem a odvahou mluvila veřejně v řadě rozhovorů.
Vilém Rubeš v českém marketingu zanechal významnou stopu. Prošel prestižními reklamními agenturami jako Leo Burnett, založil a řídil agenturu Tanagra. Obdržel spoustu národních i mezinárodních marketingových ocenění. V posledních letech působil především jako konzultant.