Pozemky, kde plánuje stavět, koupila Penta nedávno od Českých drah za 731 milionů korun. Nacházejí se podél ulic Malešická a K Červenému dvoru a celkem tam mají stavbaři ve dvou fázích podle webu firmy postavit 554 bytů doplněných o obchody, služby, zdravotnické zařízení, zelený vnitroblok či místa pro odpočinek a sport.

První část výstavby, kterou zatím nepravomocně povolil stavební úřad, bude mít podle stavebního povolení hrubou podlažní plochu 29 375 metrů čtverečních. Firma vybuduje také 357 parkovacích stání, v projektu jich bude 700. Stavba prvních čtyř bloků má podle předpokladu společnost začít v prvním čtvrtletí příštího roku a být hotova v roce 2028. Proti stavebnímu povolení je možné se odvolat do 15 dnů od jeho oznámení, které úřad na úřední desku vyvěsil ve středu.

Pražští zastupitelé v dubnu schválili velkou změnu územního plánu, kterou město připravovalo téměř 17 let a která odblokovala výstavbu na většině areálu bývalého nákladového nádraží. Již před tím tam zahájila stavbu bytů firma Central Group, která vlastní pozemky, kde nebyla změna územního plánu potřeba. V areálu plánují stavět byty také společnosti Sekyra Group, Finep či My Park.

Město také s developery dojednalo příspěvky na budování infrastruktury pro magistrát a Prahu 3 v celkové hodnotě kolem dvou miliard korun, které kromě peněz zahrnují budování školských zařízení či parků. Budoucí čtvrtí povede tramvaj, její stavbu plánuje dopravní podnik zahájit příští rok.

Co s nádražní budovou?

Samostatnou otázkou je rozsáhlá funkcionalistická nádražní budova,  kterou Praha koncem loňského roku koupila od Českých drah za 1,43 miliardy korun. V budoucnu by v ní měla podle vyjádření zástupců města vzniknout přístavba se školou, byty, obchody či kulturní prostory. Budova byla postavena mezi lety 1934 a 1937 a původnímu účelu přestala sloužit v roce 2002.