V případě tratě z Libuše na Nové Dvory se jedná o prodloužení úseku Sídliště Modřany – Libuš, který DPP zprovoznil v květnu 2023. Asi 1,8 kilometru dlouhé koleje začnou ve stávající zastávce Libuš, dále povedou Novodvorskou ulicí a za její křižovatkou s Chýnovskou budou ukončeny blokovou smyčkou. V Durychově ulici bude konečná zastávka Nové Dvory v blízkosti plánovaného vestibulu metra D.
Trať na Žižkově souvisí s budoucí novou čtvrtí v areálu bývalého žižkovského nákladového nádraží, kterou mají nové koleje dopravně obsloužit. Asi dvoukilometrová trať s šesti páry zastávek povede od křižovatky ulic Jana Želivského a Olšanská na Sídliště Jarov. Podnik při stavbě využije i již existující železniční koleje.
Naposledy začal DPP začátkem tohoto měsíce stavět tramvajovou trať na malešické sídliště za 1,48 miliardy korun bez DPH. Práce potrvají až do konce roku 2027, což je dáno nutností přeložek a rekonstrukcí dvou páteřních vodovodů. Dále podnik loni dokončil prodloužení trati na Pankrác, předloni zahájil provoz tratí z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence.
DPP také buduje koleje v horní části Václavského náměstí a magistrát staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budou rovněž jezdit tramvaje. V budoucnu na něj navážou koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. V pokročilé fázi přípravy je i například trať z Malovanky na Strahov.