Práce se budou týkat skoro tří kilometrů silnice od Cínovecké po nájezd na Novopackou. „Kbelská je ve velmi špatném technickém stavu, jsou tam výtluky, propadá se vozovka. To nejhorší, co na Kbelské je, jsou skoro co týden prasklé poklopy, které jsou bohužel vedené v ose kol nákladních automobilů a jsou velmi přetížené,“ uvedl Richtr.

Od léta do konce roku letos TSK počítá s víkendovými omezením v ulici, a to z několika důvodů. Jednak jsou podle náměstka nutné průzkumné práce, aby správa zjistila stav odvodnění pod vozovkou. „Budeme muset dělat kamerové zkoušky,“ řekl Richtr. Dodal, že poté při výlukách už začnou i opravy vpustí tak, aby na příští rok roce zbyla pokud možno jen oprava samotné vozovky.

Kbelská je nejvytíženější pražskou komunikací z hlediska kamionové dopravy, takže omezení na 1+1 pruh v době rekonstrukce bude podle odborníků nevyhnutelně znamenat dopravní komplikace. „Bude to velmi náročné na koordinaci dopravních opatření,“ řekl Richtr. Dodal, že letošní výluky poslouží i jako trénink na velká omezení v příštím roce.

TSK musí podle náměstka práce příští rok stihnout do 1. července, protože potom by byly v konfliktu s dalšími stavbami, které v oblasti plánuje především Ředitelství silnic a dálnic. „Pak bychom se tam další tři nebo čtyři roky nedostali,“ uvedl náměstek. Kbelská má pro dopravu v hlavním městě značný význam, protože plní funkci chybějící části Pražského okruhu a tvoří spojnici mezi dálnicí D8 a dálnicemi D10 a D11.