„Most z roku 1984 u Jiren, který převádí naši silnici II/101 přes dálnici D11, je ve špatném stavebně-technickém stavu a čeká ho demolice. Nahradí ho nový most, který nejen zvýší bezpečnost dopravy, ale bude také připraven na plánované rozšíření dálnice D11 na šest jízdních pruhů,“ uvedla Kučerová.
Nový most bude mít ocelovou nosnou konstrukci spřaženou se železobetonovou deskou. Konstrukci bude tvořit jeden mostní otvor, bez pilířů ve středovém pruhu nebo náspech dálnice, uvedla mluvčí. Stavební náklady činí téměř 70 milionů korun a zhotovitelem je společnost Strabag. Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje má na investici dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
„Doprava bude při úplné noční uzavírce dálnice vedená po obousměrné objízdné trase MÚK 1 Horní Počernice – D0 – MÚK Satalice – D10 – MÚK 10 Brandýs n. L. – II/101 – II/611 – III/6111 – MÚK 8 Jirny,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Vedle úplné uzavírky v nočních hodinách musí řidiči počítat s částečným omezením provozu na dálnici už od sobotního rána. Od 07:00 budou uzavřené připojovací a odbočovací pruhy, od 13:00 bude provoz v každém směru pouze jedním pruhem. V neděli od 09:00 po skončení úplné uzavírky by měli řidiči opět využívat jeden pruh v obou směrech, ve 13:00 plánují silničáři obnovení provozu ve dvou pruzích.