Úsek propojí dálnice D1 a D11, což má z Prahy odklonit kamiony, které nyní jezdí přes Spořilov a Štěrboholskou radiálu. Odlehčí také dopravě na Jižní spojce. Novou dálnici se dvěma tunely a čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami vybuduje sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů, Porr a Porr Bau. Stavební firmy pro úsek D0 označovaný jako 511 vybralo ŘSD v polovině listopadu.
Konec Kočího a Komrskové? Zastupitelé Prahy 10 je odvolali z výborů. Pirát Kočí se vydával za místostarostu

Stavba evropského významu
Fiala připomněl, že stát letos do dopravních staveb investuje 150 miliard korun a příští rok to bude 160 miliard. Podle Kupky je stavba Pražského okruhu klíčová spolu s dálnicí D35 pro celou střední Evropu. Ministr i Mátl ocenili spolupráci se Středočeským krajem a obcemi v okolí plánované stavby.
„Po dlouhé době poprvé jsme zaznamenali, že proti vydanému stavebnímu povolení se nikdo neodvolal.“ řekl Kupka. Ministr, Mátl i středočeská hejtmanka Petra Pecková (STAN) poprosili obyvatele v okolí stavby o trpělivost, doprovázet ji budou nejen hluk a zvýšená nákladní doprava, ale také omezení pro automobily a výluky autobusů i vlaků.
Vedoucí zastoupení Evropské komise v ČR Monika Landmanová předpokládá, že stavbu nového úseku dálnice, který je součástí celoevropské páteřní silniční sítě, finančně podpoří Evropská unie. „Operační program Doprava většinou financuje 85 procent způsobilých nákladů, takže není důvod, proč by tomu nemělo být tak také u této významné stavby,“ řekla.
Rozšíření po 14 letech
Stavba Pražského okruhu je rozdělena do 11 úseků, první z nich se otevřel v roce 1983, zprovozněných jich je zatím sedm. Na dosud poslední otevřený úsek mezi dálnicemi D1 a D5 auta vyjela v roce 2010. Spolu se spojnicí mezi Běchovicemi a D1 chybějí tři úseky okruhu v severní části metropole od Satalic kolem Březiněvsi k Ruzyni.
Generální ředitel ŘSD Radek Mátl na webu oznámil, že ŘSD letos zprovozní rekordních 111 kilometrů nových dálničních úseků. Příští rok to bude asi 80 kilometrů včetně dokončení D1, tedy druhý nejvyšší počet za rok. Stavební sezona se podle Mátla na přelomu roku téměř nepřeruší. K začátku letošního roku činila délka dálniční sítě v Česku zhruba 1 388 kilometrů.