Modernizace centra údržby bude podle Medelského pokračovat, v příštích deseti letech do něj dráhy plánují investovat několik miliard korun. Chystají také modernizaci tamní myčky kolejových vozidel, spojení údržbového centra a dopravny Eden nebo výstavbu nových sanitárních kolejí, na kterých se vlaky čistí. V areálu má vzniknout také 300 metrů dlouhá hala pro údržbu nových vlaků ComfortJet. V plánu je také prodloužení haly pro údržbu regionálních vlaků.
Středisko údržby Praha jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v Česku, jeho kolejišti denně projíždí stovky vlaků. Je v něm více než 45 kilometrů kolejí, téměř 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. K údržbě tam dráhy posílají 70 vlaků CityElefant, pendolina, railjety a několik set osobních vozů.
ČD plánují do roku 2031 investovat více než 12 miliard korun do rozvoje údržby a servisu vlaků. Z toho například více než šest miliard korun půjde do nových opravárenských hal a do jejich rekonstrukcí. Dalších zhruba 3,5 miliardy korun zamíří do obnovy a zřízení odstavných kolejišť, prohlížecích kanálů a do dalších stavebních úprav ve střediscích údržby po celé ČR. Zhruba 1,5 miliardy korun bude stát pořízení nové strojní techniky.