Na nynější tramvajovou trať se nové koleje napojí na Podolském nábřeží. „Vytváří se tu tramvajová napojení, ta se musí udělat na obou koncích, na té podolské straně se to řeší nyní,“ řekl Hřib. Napojení na trať na smíchovské straně se má začít stavět příští rok v dubnu nebo květnu, dodal náměstek.

Budovaná trať má propojit dvě velmi vytížené tramvajové trasy po Podolském nábřeží a na Barrandov. Usnadní cestování mezi sousedními městskými částmi, které nyní přímé tramvajové spojení nemají. „Měly by tu jezdit dvě tramvajové linky, konkrétně číslo 20 z Malé Strany nebo naopak dvojka, která to překříží obráceně,“ uvedl Hřib.

Ze stavebních prací na mostě jsou nyní podle Hřiba dokončené zhruba dvě třetiny. „Máme hotové všechny pilíře a opěry a máme hotové tři ze šesti polí mostu, které se budou stavět. Teď se pracuje na dalších dvou a to poslední bude dokončeno příští rok někdy v létě,“ řekl náměstek. V příštím týdnu začne demontáž nosníků nad Strakonickou ulicí na smíchovské straně mostu. „Tam jsme omezovali dopravu z důvodu výstavby těch dvou polí, která už jsou hotová,“ řekl Koukolík.

Stavbu protáhly problémy dané geologickými podmínkami, původně měl být most hotový letos. Plánovaná cena zhruba 1,1 miliardy korun se podle Hřiba zvýší asi o deset procent.

Vedle tramvají, chodců a cyklistů most bude moci posloužit i zdravotnickým záchranářům nebo hasičům. Na podolské straně budou tramvaje v budoucnu pokračovat i po plánované trati Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. Označení Dvorecký most je provizorní, o konečném pojmenování rozhodnou podle Hřiba občané v anketě. Stavba by měla nést jméno některé z významných ženských osobností.

Fotogalerie
12 fotografií