Účelem smlouvy je podle důvodové zprávy ke schválenému usnesení dohodnout režim budování dopravních staveb a zkoordinovat jejich přípravu a stavbu. Součástí dohody je i převod licenčních práv k užití projektové dokumentace staveb. „Akce Terminál Smíchov je velice komplikovaná, je to území, ve kterém se setkává několik investorů,“ uvedl primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti). Dodal, že jednotlivé záměry na sebe navazují a majetkově se překrývají, takže bylo nutné vztahy zakotvit smluvně.
Na smíchovském nádraží má v budoucnu vzniknout moderní dopravní terminál, jehož vybudování bude zahrnovat několik projektů. Železniční část má na starosti SŽ, která už zahájila modernizaci vlakové zastávky a kolejišť za 5,1 miliardy korun. Státní organizace plánuje také rekonstrukci nádražní budovy, ke které nyní hledá projektanta.
Práce budou zahrnovat opravu hlavní části nádražní budovy s odjezdovou halou a nahrazení dnešního jižního křídla čtyřpodlažní novostavbou s obchody či restauracemi. Rekonstrukce budovy pak bude propojena se stavbou terminálu, na jehož střechu umístěnou nad nádražím a jeho kolejišti pražský magistrát přesune autobusy, které nyní zastavují Na Knížecí. Stavba terminálu magistrát vyjde na zhruba osm miliard korun bez DPH, město nyní hledá stavební firmu. Terminál jako celek má propojit všechny druhy dopravy a bude u něj i nové záchytné P+R parkoviště. Hotový má být do konce roku 2030.Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, protože původní budovy se i kvůli poškození za druhé světové války nedochovaly. Nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, a to spolu s Masarykovým a hlavním nádražím, na které bylo napojeno deset let po svém vzniku.
Současný stav Smíchovského nádraží rozhodně neodpovídá standardům 21. století Veronika Foltová