Elektrifikace autobusové linky číslo 137 je součástí rozvoje trolejbusových tratí v Praze, kdy dopravní podnik naposledy letos v březnu zprovoznil trolejbus z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Technický ředitel DPP Jan Šurovský uvedl, že předání staveniště a zahájení výstavby infrastruktury pro budoucí trolejbusovou linku číslo 52 předpokládá podnik ještě v srpnu. Vliv bude mít aktuální rekonstrukce Peroutkovy ulice. „Očekávám, že výstavba bude probíhat bez komplikací a cestující se na třetí pražské trolejbusové lince budou moct svézt v květnu 2026,“ řekl Šurovský.
Vítězné sdružení vybuduje asi 4440 metrů trolejového vedení, které bude mezi zastávkami Santoška a U Waltrovky, v kopcovitém terénu a bude čítat 104 trakčních stožárů. Využije kombinované stožáry, které budou sloužit jednak jako trolej, ale také jako pouliční osvětlení. Kromě toho firmy položí asi dva kilometry kabelů a vybudují novou měnírnu v Peroutkově ulici, která bude napájet trolejové vedení.
Kromě trolejí vznikne až 37 venkovních nabíječek v garážích Řepy. Zařízení tam navážou na infrastrukturu vybudovanou při elektrifikaci autobusové linky číslo 119 z Veleslavína na letiště. Nová stání budou určena především pro standardní trolejbusy dlouhé 12 metrů.
Elektrifikace linky číslo 137 je součástí projektu na levém břehu Vltavy, kdy se dopravní podnik připravuje zavést trolejbusy také na linkách číslo 131, 134, 176 a 191. Na konci roku 2022 podnik uvedl do provozu po pěti dekádách první trolejbusovou linku, která jezdí z Palmovky do Miškovic a letos trolejbusovou linku na letiště.
Trolejbusy v Praze
Do ulic Prahy trolejbusy vyjely v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední původní trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz na podzim roku 1972.