Nařízení z roku 2021 rozšířilo regulaci v památkové rezervaci o další dvě pásma, první ve čtvrtích okolo rezervace a druhé sahající na jihu na Nové Dvory, na severu do Troji, na východě do Malešic a na západě do Motola. Ve všech pásmech platí zákaz reklamních plachet. Jejich provozovatelé úpravu napadli u antimonopolního úřadu.

Podle novely se bude třetí pásmo vztahovat na celý zbytek města. Zákaz plachet se pak nově nebude vztahovat na ty, které nejsou nasvíceny, budou umístěny na slepých štítových stěnách, respektive slepých fasádách budov, a nebudou překračovat jejich obrys. „Tyto podmínky přitom nebyly zvoleny náhodně, nýbrž odpovídají požadavku ÚOHS,“ píše se v dokumentu.

Tím, že se hlavní město zavázalo novelizovat svou vyhlášku tak, aby byla v souladu s požadavky antimonopolního úřadu, úřad zastavil výše zmíněné správní řízení. Přípravu znění novely pak město s úřadem diskutovalo. Pokud by město své závazky porušilo, mohl by ÚOHS řízení obnovit.

Regulací reklamy se město snaží bojovat proti takzvanému vizuálnímu smogu. Při něm mimo jiné chystá pravidla pro regulaci menších reklamních ploch, kdy si nechá vypracovat návrh rozmístění ploch určených k výlepu plakátů v památkové rezervaci a designu plakátovacího sloupu a panelu. V minulosti se metropole snažila dotacemi přimět obchodníky, aby zkultivovali výlohy svých podniků.

Fotogalerie
11 fotografií