„Chodci jsou nejzranitelnějším účastníky dopravy, a proto je pro nás důležité vytvářet jim bezpečnou a pohodlnou infrastrukturu. Lávka propojuje metro B s novou železniční stanicí a přilehlými obytnými čtvrtěmi a významně tak usnadňuje pohyb mezi nimi,“ řekl Hřib.

Spojení přes rušnou výpadovku

Kromě pohodlného přestupu z metra na železnici usnadní lávka život také místním obyvatelům. „Lávka je velmi důležitá zejména kvůli pěšímu propojení Černého Mostu a Hutí, což jsou části, které spolu sousedí, nicméně jsou od sebe odříznuty frekventovanou Chlumeckou ulicí,“ uvedla Tománková.

Technicky se jedná o dvě ocelové lávky a dvě věže pro spojení výškových úrovní na koncích lávek. Ve věžích jsou výtahové šachty a schodiště. Šířka lávek je 3,75 metru a schodiště jsou široká 1,75 metru. Přes Chlumeckou ulici měří lávka 49,35 metru. Železniční trať potom překlenují dvě pole lávky o rozpětí 20,27 a 16,73 metru.

Fotogalerie
10 fotografií