Předmětem soutěže bylo více projektů, které se týkají nádraží a jeho okolí. Týmy dostaly za úkol navrhnout novou podobu nové odbavovací haly, jejíž rekonstrukci plánuje SŽ. Pro magistrát řešily úpravy Vrchlického sadů a pro DPP tramvajovou trať, která povede od Vinohradské třídy kolem nádraží do Bolzanovy ulice.

Soutěž začala loni v květnu a měla formu takzvaného soutěžního dialogu, při kterém se do přípravy s projektanty zapojili i přizvaní odborníci a zástupci magistrátu, dopravního podniku, SŽ a dalších zainteresovaných stran. Z původních 26 přihlášek hodnoticí komise vybrala pět postupujících a následně tři finalisty.

Na vítězném návrhu komise ocenila komplexnost a ucelenost řešení napříč tématy. „Působí harmonickým dojmem,“ stojí ve schváleném dokumentu. Vítězné studio nyní uzavře separátní smlouvy se všemi třemi zadavateli soutěže a dopracuje svůj návrh do podoby architektonické studie a poté projektové dokumentace pro jednotlivé záměry. „Začátek realizace se předpokládá nejdříve v roce 2028,“ píše se v dokumentu.

Na druhém místě se v soutěži za dánským studiem umístil tým barcelonských studií Miralles Tagliabue EMBT a OCA architects, třetí skončilo konsorcium českého studia re:architekti, italského ateliéru baukuh studio associato a italského studia Yellow Office. Veřejné vyhlášení výsledků soutěže se uskuteční 27. listopadu v městském Centru architektury a městského plánování (CAMP).

Fotogalerie
23 fotografií