„Problém je v tom, že se v těchto místech zpožďují tramvaje. Město nebylo stavěno na dnešní intenzivní automobilový provoz, proto musíme řešit, co tam chceme. Teď nás čeká diskuse v rámci koalice. Vše směřuje teprve k takové diskusi,“ řekl Hřib. Jakmile se začnou zpožďovat tramvaje v těchto místech, má to dopad na jejich provoz také v dalších částech města a komplikuje to dodržování jízdních řádů na více linkách.

Anketa

Žili byste raději v Praze, nebo Brně?

Praha
Brno

Magistrát se podle náměstka proto s Prahou 1 domluvil, že by vyzkoušeli namísto zákazu zpoplatnit vjezd do na Malou Stranu a Smetanovo nábřeží. Fungovalo by to tak, že řidič by zaplatil a potom při vjezdu by jeho registrační značku zkontrolovala kamera. V Česku podle Hřiba takové opatření v některých městech funguje, mezi nimi zmínil třeba Karlovy Vary.

Pokud se koalice domluví a město opatření schválí, bude podle Hřiba od té chvíle potřeba zhruba půl roku na zavedení. Rok by mělo být opatření v pilotním režimu a po jeho skončení by jej město a Praha 1 vyhodnotily. Ještě předtím by se ale uskutečnilo připomínkové řízení, kdy by se do debaty zapojily mimo jiné městské části, které by k návrhu zaslaly podněty a připomínky. Dosud to bylo s radnicemi jen předjednáno, řekl Hřib.

Video
Video se připravuje ...

Aktuální podoba zrekonstruovaného Smetanova nábřeží dne 29. července 2022. Jan Dařílek

Systém zpoplatnění vjezdu do vybraných částí Prahy 1 má být podle dřívějších vyjádření zástupců města plně automatický a právně má být založen na takzvaném místním poplatku. Nepůjde tedy o mýto, jehož zavedení nyní legislativa neumožňuje. Již dříve radní Prahy 1 Vojtěch Ryvola (ANO) uvedl, že podle informací z ministerstva dopravy je nejbližší možný termín schválení zákonné úpravy umožňující mýto v roce 2029.

Fotogalerie
13 fotografií