Část okruhu mezi Běchovicemi a D1 označovaná jako 511 má měřit 12,6 kilometru. Územní rozhodnutí vydal v polovině roku 2020 stavební úřad Prahy 22 a loni v červnu ho pravomocně potvrdil jihočeský krajský úřad. ŘSD chce do konce letošního roku vypsat tendr na zhotovitele dostavby a začít stavět na konci příštího roku.

„Při pyrotechnickém průzkumu nejdříve geodeti vytyčili obvod stavby. Potom skupina měření tu plochu vždycky prozkoumala magnetometrem. Výstupy v podobě map předala pyrotechnické skupině k ověřování. Ti potom všechny signály, které na mapě byly, lokalizovali přímo v terénu a ověřili kopanými sondami,“ řekl Chládek.

Na ploše budoucího staveniště nachodili odborníci čtyři tisícovky kilometrů a pyrotechnici udělali téměř tisícovku sond a objevili střepiny po výbuchu nebo zbytky strojů. Ve srovnání s jinými lokalitami zaznamenali vysoký výskyt magnetů, které se vhazují krávám do krmiva, aby na sebe navázaly vše kovové, co kráva sežere, a nezranilo jí to. Poté magnet projde trávicí soustavou a společně s hnojem se dostane na pole. „Magnetometr pak takový signál detekuje a výsledný signál na mapě měření je srovnatelný se signálem od letecké bomby. Tady jsme ale žádnou munici nenašli, jenom střepiny po výbuchu, takže jsme prokázali, že stavebním firmám nehrozí žádné nebezpečí,“ řekl Chládek.

Pyrotechnici se ale na trasu okruhu ještě letos vrátí. „Zbývá dodělat meze a porosty podél potoků a remízky, tam kde je mimo lesní zeleň, protože ta se bude kácet až v průběhu stavby, takže, až to bude vykácené, tak to bude možné doměřit,“ dodal Chládek.

Stavba okruhu

Stavba Pražského okruhu je rozdělena na 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. Kromě jihovýchodního úseku mezi Běchovicemi a D1 chybí tři úseky v severní části mezi Ruzyní, Suchdolem, Březiněvsí a Satalicemi. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5. První úsek se otevřel před 40 lety, a to 20. září 1983.

Fotogalerie
5 fotografií