Nová dvoupatrová hala bude umístěna na dolním nádvoří vozovny Střešovice a zapuštěna do svahu k ulici Na Ořechovce, odkud bude nájezd do hlavního prostoru s historickými vozidly. V druhém patře budovy bude showroom sloužící rovněž pro expozici silničních vozidel, která bude obměňována. V budově bude i prostor pro pořádání přednášek, seminářů či výstav. Původně předpokládaná hodnota zakázky byla 150 milionů korun.

Pražské muzeum MHD podle primátorova náměstka Zdeňka Hřiba (Piráti) v únoru přivítalo půlmiliontého návštěvníka. „Právě chybějící autobusy v expozici jsou nejčastěji zmiňovaným požadavkem v průzkumu, který si DPP mezi návštěvníky muzea nechal udělat letos v dubnu,“ uvedl. „Pevně věřím, že první návštěvníky budeme moct v expozici v nové hale přivítat již ve druhé polovině roku 2025 v rámci programu ke 100. výročí od zahájení pravidelného provozu autobusů a 150. výročí MHD v Praze,“ dodal technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.

Muzeum bylo slavnostně otevřeno 14. května 1993 a první návštěvníci se do něj podívali o den později. K vidění tehdy byly dva autobusy, 34 tramvají a trolejbus. Základy muzea vznikly v 60. letech 20. století, kdy pro něj budoucí správci začali mapovat a sbírat první exponáty. Nyní má muzeum 46 tramvají, 12 opravených autobusů a dva vraky, tři trolejbusy, dva vozy metra a šest nákladních aut.

Video
Video se připravuje ...

Trolejbus Škoda 14 TrE, který jezdil v Daytonu v Ohiu, je k vidění v Muzeu MHD Veronika Foltová

Fotogalerie
23 fotografií