V e-mailu neznámý pachatel například vyhrožoval členům komise, že půjdou do vězení, pokud rozhodnou o vyloučení nabídky sdružení PORR. "Takové praktiky jsou pro nás naprosto nepřípustné a považujeme je za pokus o ovlivňování veřejné zakázky," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Dodal, že podnik má z trhu informace o plánované negativní mediální kampani vůči DPP a některým vybraným osobám, "Nicméně věřím, že se nakonec nepotvrdí. V opačném případě se jim budeme bránit právní cestou," uvedl.

Firma PORR podle své mluvčí Jany Mašínové krok podniku vítá. "Ačkoliv údajné e-maily, na něž se ve svých veřejných vyjádřeních DPP odvolává, dosud veřejně neukázal, a o jejich existenci i obsahu se dozvídáme zprostředkovaně z médií, i my považujeme důsledné prošetření a objasnění celé této záležitosti za důležité a bezpodmínečně nutné," uvedla. Dodala, že podle zprávy o hodnocení nabídek komise označila za nejvýhodnější nabídku sdružení vedené PORR.

Představenstvo podniku o dodavateli pro druhý úsek metra D jednomyslně rozhodlo na základě jednomyslného doporučení komise začátkem září, stavba první části linky mezi Pankrácí a Olbrachtovou začala loni. V tendru na navazující část uspělo sdružení vedené firmou Subterra s nabídnutou cenou zhruba 30 miliard korun bez DPH. Vedení podniku zároveň pro zásadní nedostatky v nabídce vyloučilo z tendru sdružení firem vedené společností PORR, které proti tomu plánuje podat námitku.

"Stavební sektor je při získávání zakázek agresivní sám o sobě, ale takový způsob zastrašování je naprosto nepřijatelný," uvedl k tomu předseda odborové organizace Dopravního podniku Elektrické dráhy Roman Slanina. Dodal, že odbory stojí a vždy budou stát za zaměstnanci DPP, zvláště v situaci, kdy i přes zastrašování udělali rozhodnutí, které nebylo výhrůžkami ovlivněno.

DPP zatím nemůže s vítěznou firmou uzavřít smlouvu, protože tendr řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), a to na návrh firmy Metrostav DIZ. Podle úřadu DPP nastavil diskriminační zadávací podmínky týkající se prokazování technické kvalifikace, konkrétně pak předkládání referenčních zakázek souvisejících s dodávkami výtahů. Podnik s rozhodnutím nesouhlasí a podal proti němu rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi, který ve věci zatím nerozhodl.

Stavba nové linky pražského metra začala loni, ve výstavbě je nyní úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má právě úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice. Stavbu řešil i Nejvyšší správní soud (NSS), který rozhodl ve prospěch DPP a v srpnu zamítl kasační stížnosti Pankrácké společnosti a muže z Kovařovicovy ulice v Praze 4, kteří už dříve neúspěšně zpochybnili stavební povolení u Městského soudu v Praze. Stavbu prvního úseku provádějí společnosti Hochtief, Subterra a Strabag.

Video
Video se připravuje ...

Ražba jednoho z tunelů směrem ke stanici Olbrachtova Blesk

Fotogalerie
29 fotografií