Z návrhů nové lanové dráhy je jasné, že vozidla budou unikátní. Samotná výroba potrvá 11 měsíců a bude probíhat ve Švýcarsku. O výrobu a dodání nových vozů pro lanovku se postará DOPPELMAYR lanové dráhy, spol. s r. o. Jedná se o dceřinou společnost rakousko-švýcarské skupiny Doppelmayr/Garaventa Group.

„Výroba nicméně začne až v příštím roce, protože v návaznosti na uzavření smlouvy s výrobcem musí studio Anna Marešová designers nejdříve dokončit finální designerskou studii, která bude sloužit výrobci k vyprojektování výrobní dokumentace vozidel, jejíž technickou část musí posoudit Drážní úřad. Nová vozidla petřínské lanovky budou zcela unikátní a vzniknou jako zakázková výroba pro Prahu s respektováním technických norem ČR a našich požadavků,“ uvádí Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP.

„V rámci projektové přípravy si ještě upřesníme některé detaily, které ve výsledku např. určí finální hmotnost vozidla, a tím pádem i maximální kapacitu cestujících,“ dodává Witowski.

Podpisu smlouvy o dodání vozů pro lanovou dráhu předcházelo pětiměsíční výběrové řízení. Vítězná firma vozy dodá za 137,7 milionu korun, což je o 12,3 milionu korun méně, než se předpokládalo.

Nové vozy a rekonstrukce drah

„Z nových prosklených vozů petřínské lanovky bude nezaměnitelný pohled na celou Prahu. Pevně věřím, že se vysoutěžený nový design, který pracuje s geniem loci Petřína, podaří designérům a výrobcům společně přetavit do výsledné podoby vozidel tak, aby lanovka i nadále spoluvytvářela obraz pražského Petřína jako unikátní lokality světového významu,“ uvádí Zdeněk Hřib (Piráti), 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Rekonstrukce lanové dráhy by měla začít v roce 2024, délka plánované rekonstrukce zatím není známa, ale odhadem by to mělo trvat rok. „Přesný termín neznáme, musíme nejdříve vysoutěžit zhotovitele. Podle toho budeme následně vědět, jak bude dlouho trvat rekonstrukce,“ sdělila Blesku Aneta Řehková, tisková mluvčí DPP.

Uděláme vše proto, abychom veřejnou zakázku na zhotovitele stavby vyhlásili co nejdříve a příští rok mohli začít se sanací svahu a rekonstrukcí tratě. Protože výroba vozidel bude trvat 11 měsíců a rekonstrukce tratě zhruba rok, výzvu výrobci odešleme až ve chvíli, kdy budeme zhotoviteli předávat staveniště,“ uvádí Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Fotogalerie
43 fotografií