Jedna zelená šmouha za druhou, skupina okolo padesáti skútrech připomínala v úterý 30. května večer rozbouřenou řeku valící se městem. Nadšenci do sdílených strojů se společnou projížďkou loučili se službou BeRider, projektem Škody Auto. Ta ve městě i přes značnou popularitu a každoroční rostoucí počet jízd končí. Trasa spanilé jízdy vedla od Stadionu Strahov přes centrum do Riegrových sadů. Motorkáři se sešli v 18:00 na volné ploše u autokina. 

„Provozování služeb jako BeRider není pro Škoda Auto DigiLab hlavní činnost a nyní se bude soustředit na klíčové projekty, které jsou spojeny s mobilitou a digitálními službami v osobních vozech,“ uvádí v souvislosti s ukončením provozu vedení projektu BeRider. Nepodařilo se ani najít vhodného partnera pro zajištění dalšího provozu. „Služba v současné velikosti neměla již perspektivu a vstup partnera jí mohl zajistit další rozvoj," sděluje Blesku Michal Krajsa, marketingový specialista Škoda X (dříve Škoda Auto DigiLab). 

Na skútrech přitom Pražané najezdili za čtyři roky více než 4 200 000 kilometrů a ušetřili tak 512 tun Co2 oproti jízdě autem. „Měsíčně jsme měli během sezóny kolem 35 až 40 tisíci jízd, přibližně od 6,5 tisíce aktivních uživatelů. Z toho minimálně 4,5 tisíce uživatelů udělalo 2 a více jízd," dodává Michal Krajsa. Mimo sezónu to bylo méně.

Oblíbenost mezi obyvateli

S Bleskem jsme vytvořili pro obyvatele městských částí Prahy 1 až 5 na sociálních sítích minianketu, kolikrát za čtyři roky fungování BeRider službu využili. Šetření se zúčastnilo celkem 364 Pražanů.

Z celkového součtu vyplývá, že více než třikrát se na skútru projelo 11% dotazovaných (40). Jednou až třikrát na zelený motocykl nasedly 4% (14). Největší zastoupení tvořili lidé, kteří sice službu BeRider zaregistrovali, ale ani jednou nevyužili. Tuto skupinu tvořilo 84% Pražanů (306). Pouze 1% o službě nic nevědělo (4).

Z miniankety vyplývá, že Pražané buď službu v 84% nevyužili vůbec, a nebo když už využili, tak ve 14% na častější bázi. Část respondentů se přímo radovala, že služba končí. „Udělala bych jim také party na rozloučenou, ať s sebou vezmou i Lime a Bolt,“ vyjádřila se uživatelka Jana K. I další uživatelé by si přáli spolu se skútry zrušení koloběžek. „Hurá, ještě kololběžky,“ uvedl Antonín K.

Budocnost BeRider

„Prvního června bude služba vypnutá a skútry z ulic odvezeme,“ informují zástupci projektu. Zákaznická podpora ale bude fungovat i v červnu a uživatelům se od 1. 6. začne automaticky vracet na účet nevyužitý kredit včetně zakoupených voucherů na skútr školu, kterou BeRider organizovalo. Uživatelé nemusí pro vrácení peněz dělat vůbec nic. Bonusový kredit se však vyplácet nebude.

O prodeji zbylých zelených motorek vedení projektu jedná s firmami, které by je mohly provozovat. „Aktuálně neplánujeme prodávat skútry fyzickým osobám,“ dodávají zástupci BeRider.

Video
Video se připravuje ...

Reklamní video, v čem měl být BeRider dobrý. Michal Krajsa

Fotogalerie
14 fotografií