Karmalitská i Karmelická místo Karmelitská, Ortenovovo náměstí místo Ortenovo náměstí nebo Křižovnická doleva, ale šipka vyznačující objezd doprava, to jsou jen některé příklady „šlendriánského“ umístění přenosného dopravního značení. Konkrétně se jedná o oranžové směrové tabule pro vyznačení směru a průběhu objížďky. Tyto značky mají řidičům doporučit jinou trasu k dosažení cíle, ale pokud odkazují na neexistující cíl, nejen, že ničemu nepomáhají, ale mohou být dokonce na škodu. 

Na sociálních sítích kolují na konto špatně napsaného značení mezi obyvateli Prahy 1 vtipy. Místní se předhání, kdo objeví originálnější název ulice. Zatím vyhrává „Karmalická“. „To bude nejspíš staroslovanština, retro je v módě,“ uvádí ironicky uživatel Ladislav. Obyvatelé si připadají podobně jako hraběnka Nostitzová, která zavírala oči, když chodila špatně napsanou Nosticovou ulicí.

Neseriózní značení

Dopravní expert Roman Budský, předseda expertní rady Platformy vize nula, považuje zkomolené značky za potenciální nebezpečí. „Řidiči, kteří chtějí v dobré víře pokračovat podle značek, protože směrem, který znají, to nejde, mohou být ze značek dost vedle,“ sděluje Blesku. Na poslední chvíli se rozhodují, jestli vsadí na chybně napsanou značku, nebo budou pokračovat dále, protože se jich to netýká.

„Kvůli tomu vznikají nebezpečné situace. Například se řidiči otáčí na nevhodných místech, aby se vrátili zpátky. Rozhodně to nebudí důvěru v kvalitu dopravního značení,“ komentuje Roman Budský. Navíc si myslí, že Praha je lesem značek a podle psychologických průzkumů nestíhají motoristé v místě, které neznají, registrovat všechny příkazy a zákazy. Špatné přenosné značení prý není pouze fenoménem Prahy. S problémem se expert setkává na komunikacích po celé České republice.  

Nedávno se věnoval objízdné trase pro náklaďáky ze směru od Prahy přes rozkopaný Jablonec dále na Tanvald. „Několikrát chybělo vyznačení objížďky. Navíc trasa vedla po naprosto nevhodné silnici, kde byly jámy. Dokonce jsme na místě potkali odstavené osobní auto s proraženou pneumatikou,“ kroutí hlavou dopravní expert.

TSK za to nemůže

Na sociálních sítích Pražané mylně obviňují Technickou správu komunikace. Podle tiskové mluvčí TSK Barbory Liškové se však nejedná o dopravní značení k projektům, které realizují. Cedule se zkomolenými názvy ulic patří investorovi, který si přenosné značení objednal na základě vydaného dopravně-inženýrského rozhodnutí vydaného příslušným silničním správním úřadem. Cedule lze následně objednat od soukromých firem na míru, cena jedné takové se pohybuje okolo dvou tisíc korun. 

„Žádnou stížnost jsem opravdu neobdržel. Jen se objevuje na sociálních sítích, že na Malé Straně máme vjezd do opravdové Karmy lidské," říká na konto dopravního značení Vojtěch Ryvola, radní pro dopravu Prahy 1. Obyvatelé Prahy 1 se ptají, zda nejde o vtip. Zda to byl žert či nikoliv ale prý musí odpovědět firma dodávající značky pro společnost pokládající přívodní kabely k domům. 

Video
Video se připravuje ...

Řidičák pro sedmnáctileté: Hazard nebo prevence? Expert zmiňuje o třetinu nižší nehodovost Pavlína Horáková

Fotogalerie
6 fotografií