Rekonstrukce bude zahrnovat snesení části kolejiště a demontáž lávky, která umožňuje přístup do Radlické ulice. Na podzim je pak v plánu odstranění ocelové lávky. Do doby otevření nové spojnice bude posílena hromadná doprava. „Z pohledu cestování se snesení části kolejiště ve stanici odrazí v prodloužení jízdy vlaků ve směru na Žvahov. K dalšímu omezení pro cestující během této etapy prací nedojde,“ uvedla správa.

Stavbaři dále podle správy demontují trakční vedení, přeloží kabely napájecího vedení z trafostanice a upraví veřejné osvětlení. V místě přerušené staniční koleje číslo šest pak vznikne provizorní nástupiště. Odstraněna bude také dopravní kancelář v místě pod stávající lávkou pro pěší.

Hlavní objem rekonstrukce správa chystá do navazující etapy. Tendr na ni chce organizace vyhlásit v příštím měsíci.

Dopravní terminál

Smíchovské nádraží by mělo být v budoucnu součástí nového dopravního terminálu, který by měl být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat také stanice metra a tramvají, stanice městských, příměstských i dálkových autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R.

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se totiž i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly. Smíchovské nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním, na které bylo napojeno deset let po svém vzniku, a Masarykovým.

Video
Video se připravuje ...

Současné vlakové nádraží na Smíchově dozná do budoucnosti kýžených změn k lepšímu. Terminál Smíchov by se měl stát největším dopravním uzlem v celé Praze. David Zima

Fotogalerie
33 fotografií