„Přípravy (na testování) jsou v samém závěru. My jsme se byli nedávno v plzeňské Škodovce na ten prototyp vodíkového autobusu podívat a měli bychom jej někdy v průběhu jara letošního roku začít testovat. Nejdřív bez cestujících, ale potom jej budeme nasazovat i na běžné linky,“ řekl Witowski.

Současná vodíková technologie podle dokumentu, který loni schválilo bývalé vedení města, po technické stránce umožňuje provoz autobusů na tento pohon, avšak jedná se zatím o nejdražší variantu. Spotřeba paliva na jeden kilometr jízdy vodíkového autobusu vyjde asi třikrát dráž než naftový. Dražší jsou ve srovnání s naftovými autobusy zatím také opravy.

Vodíkový autobus bude zkušebně jezdit na lince 170, která byla vybrána mimo jiné kvůli své délce zhruba 40 kilometrů, kopcovitému profilu nebo blízkosti připravované první veřejné vodíkové plnicí stanice v Praze v ulici K Barrandovu. Vůz by měl vyjíždět z garáži Kačerov.

Trolejbusová trať

DPP loni v polovině ledna zahájil provoz prvního elektrobusu Škoda E'City 36 BB, který vyjel ze zastávky Želivského na lince 213. Vůz obsluhuje také linku číslo 154 a 124. Na začátku ledna začala stavba trolejbusové trati z Palmovky přes Prosek a Letňany do Miškovic. Trolejbus na této trase jezdí od přelomu roku. DPP zahájil rovněž stavbu infrastruktury pro trolejbusy z Nádraží Veleslavím na letiště v Ruzyni a chystá elektrifikaci dalších linek na levém břehu.