Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty a byl postaven podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928. Most nebyl nikdy opravován a je ve velmi špatném stavu. Konsorcium firem, které most opraví, vede společnost Metrostav TBR a tvoří jej ještě mateřský Metrostav a projekční firmy SATRA a SHP.
Příští týden v úterý město předá staveniště stavebníkovi, který na něj začne navážet techniku. „Zahájena bude první etapa, která potrvá do roku 2024, při které budou provedeny přípravné práce a mimo jiné vybudován proplachovací kanál. V příštím roce se uskuteční přeložky inženýrských sítí a vznikne provizorní přemostění,“ řekl Scheinherr.
Hlavní etapa oprav, při které bude rekonstruován hlavní most přes Vltavu, začne v roce 2024. Při opravách bude přerušena doprava.
Stavebníci opraví a přestaví celé soumostí od křižovatky s Dělnickou a Jankovcovou ulicí po Palmovku, jde o 1200 metrů dlouhou komunikaci. Pracovat budou i na obnovení zasypaného vltavského ramene a vybuduje cyklostezky nebo bezbariérový přístup na most z Rohanského ostrova, který se v budoucnu promění v odpočinkovou oblast. Podoba mostu přes řeku se po opravách nezmění.
Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty. TSK a město zvolily metodu, kdy jedna firma dodá projekt a zároveň práce provede.
Most je v havarijním stavu. V roce 2018 byl kvůli tomu dočasně uzavřen pro auta a MHD. Loni se při diagnostikách ukázalo, že všechny oblouky vykazují stejnou zatížitelnost jako v době stavby. Minulé vedení Prahy počítalo se zbouráním mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, současné vedení magistrátu ale rozhodlo o opravě.
Stav Libeňského mostu v květnu 2018. Jiří Marek