Zkapacitnění Barrandovského mostu je důležité především s ohledem na rozvoj automobilové dopravy v jeho okolí. Například posledních 20 let diskutovaná výstavba Radlické radiály nebude možná, dokud ke zkapacitnění nedojde. Před třemi lety proto magistrát zadal Fakultě dopravní na Českém vysokém učení technickém k vypracování studii, která by možnosti rozšíření Barrandovského mostu prověřila.

„Vzniklo asi 10 variant, následně byl detailně propracován návrh, který počítal se zrušením a následným posunutím současných nájezdových ramp vedoucích do Modřanské ulice asi o 600 metrů směrem z centra . To by ale znamenalo vybudovat kompletně novou mimoúrovňovou křižovatku za bezmála 2 miliardy a navíc přesunutí dopravy blíže k zástavbě. Proto jsme tuto variantu zavrhli,“ vysvětlil náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Magistrát se proto rozhodl oslovit ke spolupráci firmu Satra, která se dlouhodobě zabývá dopravními analýzami pro městský okruh. Satra připravila hned několik variant, jak Barrandovskému mostu pomoct. Problematickým úsekem je při cestě z centra tzv. průplet, kde se v jednom místě potkávají auta z Barrandova, Strakonické a městského okruhu. „Tento průplet je velice krátký a dochází k tomu, že auta musí zastavovat. Následky toho se promítnou zácpami až v ulici Dobříšká a často se musí uzavírat i Blanka,“ vysvětlil šéf společnosti Satra Alexandr Butovič.

Proto byla navržena varianta odděleného levého jízdního pruhu směrem z centra. „Tento pruh bude určen pouze pro auta jedoucí po městském okruhu, nebude tedy možné z něj sjet například do Modřanské. Pruh bude oddělen bílou plnou čárou a abychom řidiče motivovali k jeho využívání, bude v tomto pruhu povolena rychlost 80 km/h, v ostatních pruzích pak 50 km/h. Aby to fungovalo, musí však řidiči dodržovat předpisy a z pruhu nesjíždět,“ řekl Butovič.

Další variantou je stavba nové rampy, která by vytvořila mimoúrovňovou křižovatku nad sjezdem na Modřanskou. Řidiči ze Strakonické by vyjeli na most, a pokud pokračují na Jižní spojku, tak by před sjezdem na Modřanskou odbočili vpravo na nové přemostění a pokračovali dál. Auta by se tak s vozy jedoucími na sjezd z Modřanské vůbec nekřížila. „Stavba této rampy by město vyšla asi na 90 milionů korun,“ řekl Scheinherr.

Praha v září zavede první úpravu v podobě odděleného levého pruhu, následně bude probíhat vyhodnocování, jaký vliv na dopravu to mělo, následně by se podle Scheinherra mělo rozhodnout, zda přikročí i k vybudování rampy.

Video
Video se připravuje ...

Modelace dopravy. TSK Praha

Fotogalerie
25 fotografií