„Jedná se (dnešní zrušení spojů) o vyústění dlouhodobého nedostatku řidičů v kombinaci se zvýšenou nemocností,“ uvedl Drápal. Z 13 dnes zrušených linek jich je pět mimopražských, a sice linky 339, 346, 375, 377 a 658, a zbylé, tedy linky číslo 163, 166, 171, 204, 208, 209, 223 a 228, jezdí na území hlavního města.

Ropid proto jako první krok od středečního rána do konce září dočasně upraví jízdní řády doplňkových midibusových linek 204 a 244, které pojedou v intervalu 60 minut namísto 30 minut. „Po této úpravě dopravce Arriva City garantoval plné pokrytí všech spojů na linkách MHD od zítřka (středy),“ uvedl Drápal.

Problém se podle mluvčího kromě zmíněné společnosti týká v PID také ČSAD Střední Čechy, ale v mnohem menší míře. „Tam doufáme, že se podaří v horizontu toho týdne výpadky eliminovat, pokud ne, budeme muset i tam přikročit k určitému dočasnému omezení jízdních řádů,“ dodal Drápal.

V pražské integrované dopravě (PID) fungují tři linky metra, které v loňském roce podle ročenky dopravy Technické správy komunikací (TSK) doplňovalo 35 tramvajových linek, z nichž 26 bylo denních. Dále jezdilo 171 autobusových linek, které doplňovalo 122 příměstských autobusů. Do PID bylo zapojeno rovněž 39 vlaků, sedm přívozů a lanovka na Petřín.

Nedostatek řidičů autobusů veřejné dopravy trápí Česko dlouhodobě. Před letošními prázdninami informovalo Sdružení dopravních podniků ČR, že chybí asi pětistovka řidičů. V tuzemských podnicích MHD pracuje zhruba 10 000 šoférů. Profesionální řidiči chybí také u nákladních dopravců, postrádají jich tisíce.

Fotogalerie
7 fotografií