Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) je nyní dokumentace pro územní rozhodnutí pro dostavbu před odevzdáním stavebnímu úřadu. Plánovaný geologický průzkum, který poslouží pro následnou žádost o stavební povolení, by měl začít na přelomu příštího a přespříštího roku. "Podobně jako průzkum pro stavbu metra D by měl trvat asi dva roky a stát kolem dvou miliard korun," dodal náměstek.

Součástí průzkumu budou tří průzkumné štoly sloužící ke zmapování geologického podloží pro plánované tunely. První bude v oblasti Bílé skály mezi Holešovičkami a Balabenkou, druhá v místě budoucího Jarovského tunelu a poslední u plánovaného tunelu v Malešicích. Kdy začne samotná stavba zatím není jasné a vyčísleny zatím nebyly ani náklady, hovoří se však až o 100 miliardách korun.

Vedení Prahy nechalo v roce 2019 přepracovat původní projekt dostavby. Proti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby vybraných křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Fotogalerie
21 fotografií