Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) je nyní dokumentace pro územní rozhodnutí pro dostavbu před odevzdáním stavebnímu úřadu. Plánovaný geologický průzkum, který poslouží pro následnou žádost o stavební povolení, by měl začít na přelomu příštího a přespříštího roku. "Podobně jako průzkum pro stavbu metra D by měl trvat asi dva roky a stát kolem dvou miliard korun," dodal náměstek.
Dolní Chabry jsou ohroženy dostavbou Pražského okruhu, hřímá spolek. Podává žalobu na územní rozhodnutí
Součástí průzkumu budou tří průzkumné štoly sloužící ke zmapování geologického podloží pro plánované tunely. První bude v oblasti Bílé skály mezi Holešovičkami a Balabenkou, druhá v místě budoucího Jarovského tunelu a poslední u plánovaného tunelu v Malešicích. Kdy začne samotná stavba zatím není jasné a vyčísleny zatím nebyly ani náklady, hovoří se však až o 100 miliardách korun.
Vedení Prahy nechalo v roce 2019 přepracovat původní projekt dostavby. Proti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby vybraných křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.