Nová smyčka vznikne na místě stávajícího autobusového obratiště mezi stanicí metra, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice a záchytným parkovištěm P+R. Napojí se na tramvajovou trať vedoucí ze Strašnic Černokosteleckou ulicí do Ústředních dílen DPP.
Nynější autobusové obratiště podle podniku nezanikne, ale bude uvnitř tramvajové smyčky, stejně jako odstavné plochy pro autobusy. Cestující tak budou moci snáze přestupovat z tramvají na autobusy. „Příjemným bonusem bude zkrácení přestupu z metra na tramvaj ze 400 na zhruba 180 metrů,“ dodal technický ředitel DPP pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.
Viktorka (6) s SMA: Lék krutou nemoc zastavil! Na podporu malé bojovnice proběhne galavečer v Obecním domě

Město chce u stanice Depo Hostivař vybudovat přestupní uzel, v plánu je i stavba P+R parkovacího domu pro 649 aut na místě dnešního povrchového parkoviště. „Součástí přestupního uzlu bude v další etapě také připravovaná nová železniční zastávka na železniční trati. Výrazně se tak zlepší přestupní vazby mezi jednotlivými druhy dopravy a zvýší se atraktivita spojů MHD směrem do Nových Strašnic, Vršovic a dále do centra Prahy,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Loni v září DPP dokončil stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě, která má pomoci zvládnout vyšší počet cestujících daný loňským spuštěním nové vlakové zastávky. Praha také loni začala stavět první část prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence. Letos by podle Scheinherra měla začít stavba tratí z Modřan do Libuše a Divoké Šárky na Dědinu.