Soutěž o nejlepší logo studentské firmy organizuje nevládní organizace JA Czech, kterou v roce 1992 založil podnikatel Tomáš Baťa. Cílem je rozvíjet u studentů podnikavost a také jim ukázat, jak by se svou firmou uspěli v reálném prostředí. V soutěži JA Top Logo se letos představilo 113 studentských firem z celého Česka. Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké promo video k firemnímu produktu či službě.

Celoroční práce

Studenti si na začátku školního roku založí firmu a pod dozorem mentorů z praxe ji celý školní rok rozvíjejí. „V září studenti založí vlastní studentskou firmu, ve skupině si rozdělí pozice, určí ředitele, specialistu na finance, marketing, kdo se bude zabývat výrobou a kdo prodejem. Od nápadu, v čem podnikat, přes název firmy po výroční zprávu si studenti vše řeší sami se skutečnými institucemi a externími dodavateli, pouze pod vedením svého učitele a mentorů z praxe,“ vysvětluje Martin Smrž, ředitel neziskové organizace JA Czech, která soutěž JA Top Logo realizuje. Jako ocenění čeká všechny vítěze krajských kol soutěže návštěva Evropského parlamentu ve Štrasburku. Záštitu nad celou soutěží totiž převzala europoslankyně Martina Dlabajová (ANO).

Letos se do soutěže přihlásilo 113 středoškolských týmů z celé České republiky. O nejlepším logu pak rozhodovala 35členná porota složená z odborníků. Nechyběli tak například odborníci z Coca-Coly, Raiffeisenbank, Dermacolu, Bati nebo také zástupce z pražského magistrátu. Porota nakonec vybrala logo firmy Cool hůl studentů Střední školy umělecké a řemeslné v pražském Zlíchově.

Vyhrály vycházkové hole

„Logo firmy Cool hůl porota vybrala především proto, že jasně vystihlo podstatu podnikání, zafungovala i jeho čistota a jednoduchý design. Porotu také zaujalo promo video, kde firma mimo jiné i zdokumentovala postup při výrobě samotných holí,“ vysvětlil Smrž.

Chtěli jsme, aby logo jasně vyjadřovalo, co přesně zákazníkům přinášíme. Chtěli jsme, aby působilo esteticky a zároveň jednoduše, stejně jako naše hole. Má ladné křivky a pro dřevo typicky hnědou barvu. Snažili jsme se zaujmout potencionálního zákazníka, proto jsme vytvořili i unikátní slogan „Je cool mít vlastní hůl“  říká ředitel studentské firmy Cool hůl Janek Drdácký.

Celoroční práce studentů je pak na jaře prezentována na veletrhem studentských firem JA Expo. Vybraný tým poté v létě reprezentuje české studentské firmy na mezinárodní přehlídce studentských firem v Evropě.

Fotogalerie
6 fotografií