Tzv. lomené jízdné znamená, že cestující jede část cesty za tarif PID a část za tarif sousedního kraje. Cestujícímu tak jsou při nástupu do vozidla vydány dvě jízdenky pro každý z krajů. Vydané jízdenky se účtují pro každý systém samostatně.
Přeprava psů
Podle dokumentu to není pro úhradu cesty za psa či zavazadlo vhodný způsob. Cestující musí zaplatit dvakrát, a to jak za úsek PID, tak za cestu v sousedním kraji. Výsledná cena by tak v moha případech mohla být vyšší než cena jízdenky pro samotného cestujícího, a to zejména v oblastech blízkých místě zlomu obou tarifů. Bez tohoto tarifního opatření by se cena za zavazadlo či psa stala neakceptovatelnou, píše se v materiálu.
Na zavedení nového systému jsou organizátoři pražské i středočeské veřejné dopravy se sousedními kraji domluveni. Stejný princip jako s kraji mimo PID bude fungovat mezi Prahou a Středočeským krajem.
PID zahrnuje dopravu v Praze a Středočeském kraji. Hlavní město ročně dotuje PID více než 15 miliardami korun. Další peníze platí Středočeský kraj za veřejnou dopravu na svém území. Do PID jsou zahrnuty jak tramvaje, metro, lanovka a městské autobusy, tak meziměstské autobusy a vlaky. PID má jednotný systém jízdného a sjednocené jízdní řády.