Momentálně nejlepší volbou, jak se dostat z hlavního nádraží na Žižkov, je přeběhnout park Vrchlického sady a skočit na tramvaj. Někteří přechází koleje, aby se pěšinkou napojili na Seifertovu ulici a odtud došli na zastávku Husinecká. Pražané také od prvního lednového týdne využívají výtah ze sedmého nástupiště.

„Výtah vás odveze do podzemní chodby, kterou se dostanete pod kolejemi hlavního nádraží k dalšímu výtahu, a ten vás vyveze na povrch. Dál už je to po provizorním pěším koridoru jen kousek směrem k náměstí Winstona Churchilla,“ stojí na facebookovém účtu pražské integrované dopravy. Jde o provizorní řešení, než bude dokončeno prodloužení severního podchodu z nádražní haly, které nově povede přímo na Žižkov.

Na tramvaj celkem dálka

Zatím zabere cesta z výtahu, potažmo z podchodu, na tramvajovou zastávku Husinecká asi 10 minut. Podchod ústí do Seifertovy ulice přes komerční centrum Churchill Square. S plánovanou změnou Seifertovy ulice se však podmínky pro chodce razantně zlepší. Tramvajová zastávka Husinecká se má posunout o několik set metrů níže na úroveň náměstí Winstona Churchilla, což bude jen kousek od výlezu z nového podchodu. 

Výstup na povrch se bude pyšnit dvěma eskalátory a zatravněnou střechou. Podle Správy železnic (SŽ) by se měl první chodec projít podchodem už během září. Prodloužená podzemní cesta zamezí možným srážkám chodců, kteří přecházejí koleje, aby se dostali na perony. V rámci projektu se také počítá s možností budoucího rozšíření nádraží o další ostrovní nástupiště.

Novinka na „hlaváku“ 

Stavbu podchodu a výtahu do Seifertovy ulice zahájila SŽ v loňském roce, vyjde na 219,55 milionu korun. Práce zahrnují také přeložky kolejí, kabelového kolektoru, vodovodu i kanalizace a úpravy trakčního vedení. Práce povede sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha.

Video
Video se připravuje ...

Takto vypadá okolí podchodu na hlavním nádraží Jan Dařílek

Fotogalerie
19 fotografií