Novou podobu vozů MHD schválili pražští radní loni v srpnu a v Praze již jezdí v nových barvách jeden autobus. Designérská soutěž vyšla na dva miliony Kč vyhrálo studio superlative works. Samotné přebarvení se bude dělat při opravách a nebude nic stát.
Výjezdy z Kobylis
„Tramvaj prošla celkovou opravou, takže by se nový lak či polep stejně dělaly, takže jdeme přesně tím směrem, který jsme naznačili, když jsme vyhlásili výsledky designérské soutěže,“ řekl Scheinherr. Vyjíždět bude tramvaj z vozovny v Kobylisích. V následujících týdnech se bude nový vůz objevovat také na trase linek 3, 8 a 10.
Proč tolerujete kamiony na dohled od Hradu? ptá se starosta Prahy 6 primátorova náměstka. Ten mluví o kampani

Každý vůz bude mít v budoucnosti na čelech barvu a po stranách polepy. To proto, že pokud je na tramvaji reklama, tak při jejím odstraňování se lak poškodí a přelakování by bylo dražší. Zároveň jsou na voze všechny díly barevně sladěny tak, aby barva nepřekrývala více než jeden z nich. „Dbali jsme na to, aby díly byly barevně poskládány tak, abychom s tím při údržbě a opravách měli co nejméně práce,“ řekl Witowski.
V případě autobusů již DPP vypsal zakázky na nákup nových vozů s podmínkou, že budou provedeny v nových barvách. „Myslím, že na konci roku budeme mít první vlaštovky, které začnou přicházet v těchto barvách,“ řekl Witowski. Všechny autobusy budou v nové podobě zhruba do deseti let.Sjednocená podoba
Vedení města změnu v minulosti zdůvodňovalo zejména tím, že se systém pražské integrované dopravy (PID) postupně rozšiřuje z Prahy do Středočeského kraje a spolu s tím je vhodná doba na sjednocení podoby vozů v celém systému, aby bylo jasné na první pohled, že v daném dopravním prostředku platí jízdenka PID.
PID zahrnuje území Prahy a část Středočeského kraje a tvoří jej pražské linky metra, tramvají a autobusů a rovněž linky příměstských autobusů a vlaky označené písmenem S. Do PID spadá také lanovka na Petřín. Systém má jednotné jízdné a tarifní podmínky a jízdní řády jsou tvořeny tak, aby na sebe vzájemně u jednotlivých druhů dopravy navazovaly.
Kritika
Ne každý je ale příznivcem nového designu. Skeptická je nejen opozice. „Přestříkáním tramvají při údržbě nic neušetří. Když si necháte v autoservisu opravit škrábnutý lak na dveřích, tak vám k tomu také zdarma nepřelakují celý vůz,“ řekl dříve Blesku zastupitel hlavního města a zároveň starosta Běchovic Ondřej Martan (ODS). „Nová barevnost je to poslední, co v době úspor pražská MHD potřebuje. Bude stát miliony, které jsou třeba jinde,“ sdělila zastupitelka hlavního města a zrovna tak i místostarostka Prahy 2 Alexandra Udženija (ODS).
Takhle by měl vypadat nový design pražských autobusů. První autobus bude jezdit na lince 176 Veronika Foltová