Provoz na trati mezi hlavním městem a Berounem byl zcela přerušen zhruba od 06:50. V 08:25 pak byl obnoven provoz po jedné traťové koleji pro dálkové vlaky. Až zhruba ve 14:30 začaly vlaky opět jezdit po obou kolejích tratě. Místo vlaků byla po dobu omezení provozu zavedena náhradní autobusová doprava.

Ropid původně informoval o nakloněném sloupu trakčního vedení a později uvedl, že sloup spadl. Mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda řekl ČTK, že se okamžitě začíná pracovat na nahrazení spadlého betonového sloupu. Do tří týdnů bude podle něj připraven betonový základ pro umístění nového stožáru trakčního vedení.

Nejstarší v síti

Trakční soustava v Praze a okolí patří podle Gavendy k nejstarším v síti SŽ. „Betonové trakční podpěry tvoří v této oblasti přibližně 35 procent všech podpěr a asi tři čtvrtiny z nich jsou staré 20 a více let. Správa železnic proto stav trakční soustavy neustále monitoruje a každý rok zde část trakčního vedení obměňuje,“ doplnil. I na úseku, kde dnes spadl sloup, se podle něj provádějí pravidelné prohlídky. „Žádné potenciální poškození při nich nebylo detekováno,“ uvedl.

Vedení v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice zatím neprošlo celkovou opravou jako vedení na jiných tratích ve středních Čechách. Na údržbu a opravy trakčního vedení tratí v Praze a Středočeském kraji dala SŽ podle mluvčího za poslední tři roky okolo 800 milionů korun. Další zhruba dvě miliardy použila správa na opravy trakčního vedení v regionu při aktuálních větších investičních akcích.