Nová trať bude začínat u tramvajové smyčky Sídliště Modřany, odkud povede ulicí Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou. Odtud zamíří k plánované stanici metra D Libuš do míst, kde je nyní autobusová zastávka Pavlíkova. Na prodlouženém úseku bude čtveřice zastávek, a to Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš.
Nové Dvory
V budoucnu by měla trať od budoucí stanice metra D Libuš pokračovat k další stanici na Nových Dvorech. Pro navazující prodloužení nyní DPP zpracovává projekt. Dočasná proto bude i tramvajová smyčka v Libuši, která tam podle dřívějších informací podniku bude jen do doby, než bude zprovozněna trať na Nové Dvory, nebo než ji bude nutné zrušit kvůli výstavbě metra D.
Aktuální vedení Prahy považuje rozvoj kolejové dopravy za zásadní. Letos chce DPP zahájit stavbu tramvajové smyčky na Zahradním Městě a prodloužení tratě z Barrandova do Holyně. Měla by být také zprovozněna trať z Pražského povstání na Pankrác, která by měla být v budoucnu prodloužena až před poštu na Budějovické a Na Strži.
Podle plánů města a podniku má v budoucnu vzniknout také nová smyčka u konečné metra A Depo Hostivař. Tramvaje se mají vrátit i do horní poloviny Václavského náměstí a pojedou z Vinohradské po Wilsonově před hlavní nádraží a dál do Bolzanovy. Podnik připravuje také prodloužení tramvaje z Kobylis na bohnické sídliště. Ve spolupráci s krajem město plánuje i prodloužení trati z Kobylis do středočeských Zdib.