„Dlouhodobě se ukazuje, že děti jsou pozornější a obezřetnější než dospělí. U dospělých pak v ukázněnosti ženy jednoznačně předčí muže. Ze všech 47 loňských srážek tramvají s chodci se pouze na třech podílely děti, na 44 dospělí,“ uvedla mluvčí.
Muži zapříčinili z celkového počtu 29 nehod, což je o asi desetinu více než předloni. Ženy byly viníky v 15 případech. Přestože hlavní město kvůli pandemii koronaviru postihl odliv zahraničních turistů, cizinci figurovali při nehodách tramvají v 11 případech. Meziročně klesl také počet nehod tramvají s chodci v zastávkách a mimo přechod. O jednu naopak přibyly nehody na přechodech.
Pokles je způsoben koronavirovou pandemií - v ulicích Prahy totiž výrazně ubylo turistů, kvůli nařízením lidé omezovali cesty jen na to nejnutnější - na nákup potravin či za lékařem, častěji pracovali z domova a platil také zákaz vycházení.
Brzdná dráha nezatížené tramvaje typu T3 je při rychlosti 50 kilometrů v hodině zhruba 42 metrů. Pokud jsou v ní lidé, ještě se prodlužuje. Auto stejnou rychlost ubrzdí na 12,9 metru.
DPP v březnu 2019 zahájil kampaň Neskákej mi pod kola, při které například vyslal do ulic speciálně polepenou tramvaj. Na sobě má žlutý polep s nápisy a siluetami sražených chodců. Součástí je také tabule se skóre při nehodách mezi chodci a tramvají. Nápisy na voze upozorňují na prohřešky lidí. Nejčastější chybou je nepozornost a nedání přednosti tramvaji. V kampani bude DPP letos pokračovat.