Na podvodné praktiky Michala P., který své „cukrářské produkty“ nabízí na internetu pod hlavičkou podniku Jiříkova kuchyně, upozornil redakci Blesku jeden z nespokojených zákazníků. „V měsíci listopadu jsem objednal vánoční cukroví. Pán chtěl zaslat zálohu, a měl zboží rozvážet během 18. - 22. prosince,“ sdělil David D.
„Když se mnou pán přestal komunikovat, začal jsem pátrat po facebooku, kde vznikla skupina Cukroví od Jiříkova kuchyně – podvod???,“ pokračuje. A rázem se zdálo být vše jasné. Desítky lidí tam popisují nepříjemné zkušenosti s daným podnikem. Desítky z nich se vydali z peněz, vytouženého cukroví se ale nedočkaly!
Škoda v řádech desetitisíců
Na kauzu si na popud veřejnosti už posvítila také pražská policie. „Mohu potvrdit, že se zabýváme případem podvodného prodeje cukroví. Dosud evidujeme více než 80 poškozených, kterým vznikla škoda 40 tisíc korun. Případ je šetřen pro podezření ze spáchání podvodu,“ sdělila pro Blesk.cz policejní mluvčí Eva Kropáčová. Podvedených zákazníků přitom den ode dne přibývá.
15 druhů cukroví – z toho ale ani drobek
Jednou z nich je i Hana F., se kterou redakce Blesk.cz hovořila. „Na facebookových stránkách Maminky a tatínkové Prahy 13 dávala nějaká slečna inzerát, kdo prý má zájem o cukroví,“ sdělila. „Dle všeho pro ně dělala brigádu a sháněla zákazníky.“
Haně se nabídka zdála výhodná, prezentované cukroví vypadalo hezky, a tak za objednaných 2kg cukroví zaplatila předem celou částku, která činila 560,- Kč. Dočkat se měla třeba lineckého, škebliček, rumových kuliček, perníčků i vanilkových rohlíčků. Celkem Jiříkova kuchyně, restaurace, která sídlí v historickém centru Prahy, na svých stránkách nabízí 15 druhů cukroví. I Haně bylo řečeno, že cukroví se bude rozvážet ve dnech 18. až 22. prosince, což stojí i na webu podniku. Jenže nedorazil ani perníček.Paní Hana pochopitelně jako první kontaktovala slečnu, se kterou komunikovala od počátku. Dostalo se jí prazvláštní odpovědi: žena u dané restaurace již nepracuje. „Vaše zálohy popř. celé platby cukroví byly odeslány přímo na účet Jiříkova kuchyně, proto Vás prosím ještě jednou, abyste se neobraceli s ověřením platby nebo s dalšími dotazy na mě, ale pouze na vedoucího kuchyně, který má tyto informace k dispozici,“ stojí v mailu, který povedená zákaznice obdržela. S vedoucím kuchyně, kterým má být Michal P., se jí spojit nepodařilo.
Zázračný chlapec (15) z Jižního Města: Přežil pád z 19. patra, už začíná jíst a jeho stav se zlepšuje
Podvedení i brigádníci?
Vyjádřit se stihl i jeden z bývalých brigádníků podniku, který měl rozvážet po Praze jídla. „V den mého nástupu jsem měl dostat smlouvu, kterou jsem nakonec nedostal „protože personální je marod“ a tak jsem pro ně (resp. pro pana P.) asi dva týdny jezdil vlastně na blind - na to že jsem věřil,“ rozepsal se bývalý brigádník.
Pražská záchranka oplakává dispečerku Hanu (†55): Přes 30 let zachraňovala životy, osudnou se jí stala …
Objednávky jsou závazné?!
Pozoruhodné je, že restaurace má na svých stránkách v rámci reklamace uvedeno, že „všechny vytvořené objednávky jsou závazné a splatné v okamžiku převzetí. V případě zrušení objednávky hradí zákazník plnou výši ceny.“ Restauraci jsme chtěli požádat o vyjádření, nicméně po celý den (23. prosince) bylo její kontaktní uvedené telefonní číslo nedostupné, což jen koresponduje se zkušenostmi, které zažila většina podvedených zákazníků.
VIDEORECEPT: Rychlé perníčky na poslední chvíli! David Vaníček