„Most přes Strakonickou ve Zbraslavi vznikl při výstavbě rychlostní komunikace jako přípojka blízké zástavby se Strakonickou a léta jeho stav nikdo neřešil. Výstavbě nového mostu musela předcházet demolice toho původního. Spodní stavbu i nosnou konstrukci nešlo zachránit a oprava ekonomicky nedávala smysl,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Dodal, že TSK se snažila práce uskutečnit při zachování maximální průjezdnosti vytížené silnice. Ta byla zcela uzavřena jen koncem listopadu ze soboty na neděli. Nový most je vysoký 33,5 metru a široký 9,6 metru. Nemá středový pilíř, povrch je z asfaltového betonu s železobetonovými římsami. Na mostě je 1,1 metru vysoké ocelové zábradlí. Konstrukci navrhla firma Pontex a postavila společnost OHL ŽS.

Praha má se stavem mostů a lávek dlouhodobě problémy. V prosinci 2017 se zřítila lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou, při nehodě byli zraněni čtyři lidé. Město nedávno dokončilo stavbu náhrady. Kvůli špatnému stavu konstrukcí město připravuje také opravu řady mostů, nedávno například začala první část rekonstrukce Barrandovského.

Takhle se demoloval původní most:

Video
Video se připravuje ...

Takhle se demoloval původní most na Zbraslavi. Technická správa komunikací

Fotogalerie
21 fotografií