„Za hlavní město Prahu zasíláme na ministerstvo kultury dopis, zdali dosud nedošlo k dohodě s vlastníkem o prodeji budovy nádraží státu. Pokud to stát potvrdí, nemělo by nic bránit zahájení procesu vyvlastnění, který jsme připraveni rozeběhnout z pozice hlavního města,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09). Dodal, že se o tom bude ještě jednat. Vyvlastnění umožňuje památkový zákon za předpokladu, že se majitel o památku dlouhodobě nestará. Tuto možnost však zatím nikdo v republice nevyužil.
Skvostnou barokní vilu v Praze prodávají za čtvrt miliardy! Bydlel v ní i známý stavitel Kryštof Dientzenhofer
Magistrát dále v tiskové zprávě uvedl, že odbor památkové péče firmu pokutoval opakovaně, jelikož neumožnila přístup do objektu. Majitel však podle města uhradil pouze první pokutu ve výši necelých dvou milionů korun. Budova bývalého nádraží je od roku 2000 kulturní památkou.
Pražská záchranka oplakává dispečerku Hanu (†55): Přes 30 let zachraňovala životy, osudnou se jí stala …
Tristní stav
V polovině října magistrát a radnice Prahy 2 uvedly, že se v budově začala propadat střecha a že s ohledem na přístup majitele ji plánuje opravit městská část s přispěním města a náklady na majiteli vymáhat. Firma RailCity Vyšehrad tento týden zareagovala prohlášením, podle kterého střechu poškodili neznámí pachatelé, kteří neoprávněně do budovy vnikli.To dnes potvrdil i magistrát. Firma dále uvedla, že vyjádření zástupců samospráv o možnosti vyvlastnění „balancují na hraně zákona“ a že střechu opraví na své náklady. Do budovy prý vkládá nemalé peníze, aby se její stav dále nezhoršoval, a zároveň shání investora pro svůj plánovaný projekt.
Aktuální stav bývalého nádraží Vyšehrad k začátku roku 2020. O nádražní budovu vyjádřilo zájem hlavní město, které zvažuje, zda by do něj po nákladné rekonstrukci a dostavbě neumístilo Slovanskou epopej Alfonse Muchy. David Zima
Z budovy už nádraží nebude
Budova vznikla v letech 1904 až 1905, provoz nádraží byl zastaven kolem roku 1960. V soukromých rukách je objekt, který byl v roce 2000 prohlášen za kulturní památku, od roku 2007. Obnovení původní funkce není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce. Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.