Problém s billboardy se magistrát dozvěděl dnes. Upozornily na ně některé městské části, kterým si na billboardy stěžovali obyvatelé. „Jedná se o naprosto flagrantní porušení všech platných předpisů ve městě a o anarchii chování ve veřejném prostoru. Je pro mne naprosto nepochopitelné, jak si někdo může dovolit takovou samozvůli," řekl pražský radní pro majetek Jan Chabr (TOP 09).
Podle radního se jedná o nelegální reklamu, která je v rozporu s PSP a je na pozemcích mnohdy ve vlastnictví města bez jeho souhlasu a jakéhokoliv dalšího právního titulu. „Apeluji na všechny komerční subjekty, aby braly v potaz, že se jedná o černou reklamu a zvážili umístění své reklamy na takové plochy," uvedl Chabr.
Magistrát nyní společně s právníky hledá cestu, jak reklamu z ulic co nejrychleji odstranit. Stejný případ prý řešil rovněž Jihočeský kraj, na který firma údajně kvůli odstranění zařízení podala žalobu. „Město využije všech možných právních cest, aby daná zařízení z Prahy zmizela v co nejkratší lhůtě," dodal Chabr.
Hledá se majitel?
Jednatel firmy, která reklamu nabízí, řekl, že jemu nepatří. „My jsme pouze nájemce. Na každém billboardu je nálepka s vlastníkem. My jako Eurobillboard žádný nevlastníme, pouze si je pronajímáme a za provizi dále pronajímáme," řekl Fischer.
S nelegálními plochami pronajímanými zmíněnou firmou se potýká mimo jiné Praha 14. Jeden z billboardů byl například na Českobrodské ulici. Poté, co úřad ukončil řízení o odstranění, majitel jej přesunul k Broumarské a úřad musel celý postup zahájit znovu. Podle informací z radnice jsou za vlastníka vydávány prázdné, tzv. schránkové firmy. Fischer na dotaz popřel, že by byl jejich vlastníkem.
Vyhrožoval vyhozením do vzduchu i střelbou, škrtil prodavače! Policie zadržela nebezpečného lupiče (63)
V Praze je venkovní reklama regulována nařízením města v oblasti Pražské památkové rezervace. Omezení se týká různých plachet, cedulí, plakátů a výlepů na soukromých objektech, typicky plotech, opěrných zdech nebo fasádách budov. Nevztahuje se na oficiální reklamní plochy například na městském mobiliáři a na reklamu, kterou si provozovatelé umístí na svoje obchody nebo jiné provozovny.
Pražská koalice má v programu, že bude omezovat vizuální smog, tedy i reklamu. Radní již schválili například pravidla podoby provozoven v památkově chráněných oblastech, které se nacházejí v městem vlastněných budovách. Magistrát také vypověděl 38 smluv na pozemky, které pronajímá různým firmám pro umístění reklamních poutačů o ploše do osmi metrů čtverečních. Reklamu na území hlavního města regulují také PSP.